1 421 182 läst ·
17 779 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Blev grillat idag (hm igår menade jag..) med!
Ungefär samma som i förrgår... men tillökning av "läskig" rå (men sen grillad då..) chorizo.. (hade inte så mycket kycklingspett kvar). Jag tycker såna där råa korvar ser så läskiga ut.. och brukar hålla mig borta från dem haha.. (till makens stora förtret, då han älskar dem)..
Men den korven jag skulle ha fanns inte och maken råkade se denna i butiken och ville prova.. *jag offrade mig* ...
och jag kan nu säga att den faktiskt var god .. om än stark.. och konsistensen var ok (det är den jag är känslig för.. grovmalet/bitar av saker huaaa..men jag är tuff och provar ibland!)
Lite bröd fanns även idag på sidan av.. att skopa lite hummus med 👍😊
Ungefär samma som i förrgår... men tillökning av "läskig" rå (men sen grillad då..) chorizo.. (hade inte så mycket kycklingspett kvar). Jag tycker såna där råa korvar ser så läskiga ut.. och brukar hålla mig borta från dem haha.. (till makens stora förtret, då han älskar dem)..
Men den korven jag skulle ha fanns inte och maken råkade se denna i butiken och ville prova.. *jag offrade mig* ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite bröd fanns även idag på sidan av.. att skopa lite hummus med 👍😊
OK! Så det är mest en temperaturskillnad?Snigla skrev:
Då skulle man kanske kunne grädda pizza i en "vanlig" ugn som har pyrolys.
Testa i en vanlig ugn och förvärm en upp och nervänd långpanna med full värme och grill.P pmd skrev:
Slajda in den utbakade pizzan på ett bakplåtspapper.
Har man teleskoputdrag i ugnen underlättar.
Kör full värme/grill medans den gräddas på en upphettade långpannan. 👌
Nära pizzasten/stål resultat.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 460 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 460 inlägg
Renoverare