P
4774 4774 skrev:
En söt liten paprika från Pédron, perfekt som snacks grillad med lite olja och parmesan och riven vitlök bla
Tack, men det ändrar bara frågan till "vad är Pédron".
 
4774
P pmd skrev:
Tack, men det ändrar bara frågan till "vad är Pédron".
Först och främst, sorry men råkade stava fel. Det ska vara Padron som är en region i Spanien. Där de odlar dessa.

Pédron däremot är en fotbollspelare 😂
 
  • Haha
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Tjohej vad det fräste till! Välkryddad CTM med rester av blomkåls ris och stekt lök/svamp/pak choi.
 
  • Tallrik med currygryta (CTM), blomkålsris, stekt lök, svamp och pak choi, med bröd och ett glas vatten på bordet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Oskick och 4 till
  • Laddar…
P
CTM? Det ser ut som nån slags gryta. Kyckling? Kalops?
 
P pmd skrev:
CTM? Det ser ut som nån slags gryta. Kyckling? Kalops?
Kyckling. Nånstans fanns förkortningen som står för Chicken Tikka Masala (som tydligen inte är så indisk utan ”uppfanns” i Storbritannien)
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Typ helgens mat. Missade att föreviga falukorv med pepparrotssås
 
  • Tallrik med pasta bolognese toppad med riven ost, gryta i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två hamburgare med ost, lök, pickles och bröd på en tallrik, med läskflaskor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tallrik med ris och gryta, innehållande kött, broccoli och paprika i sås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Dagens:
Köttfärsgratäng med aubergine & bönor 😊👍 serverades med sallad och en bit nybakt bröd 🌸

Köttfärsgratäng med aubergine och bönor på tallrik, serverad med sallad och grönsaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köttfärsgratäng med aubergine och bönor, serverad med färgglad sallad med paprika, tomat och vindruvor, på blå tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Zucchinibåt med fyllning av svamp, vitlök, soltorkade tomater och riven ost.
Bacon o sallad
 
  • Zucchinibåt fylld med svamp, vitlök, soltorkade tomater och ost, serverad med bacon och grön sallad på tallrik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Stuvade makaroner och falukorv.
Tallrik med stuvade makaroner och stekt falukorv, toppad med ketchup och senap. I bakgrunden syns glas med vatten och hushållspapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag och grabbarna helnöjda.
Frun gjorde en hästkorvsmacka med potatissallad mm. på till sig. 😱
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Stuvade makaroner och falukorv.
[bild]

Jag och grabbarna helnöjda.
Frun gjorde en hästkorvsmacka med potatissallad mm. på till sig. 😱
Ketchup har jag aldrig på stuvade makaroner, bara kokta.
Jag krysset dom med muskot, och den skär sig med ketchup tycket jag.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Ketchup har jag aldrig på stuvade makaroner, bara kokta.
Jag krysset dom med muskot, och den skär sig med ketchup tycket jag.
Muskot, salt, vitpeppar samt lite lite socker i stuvningen här.

Desto äldre jag blir ju mer går jag över till senap.
Men på stuvade får det gärna vara lite Heinz. 🙂
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Stuvade makaroner och falukorv.
[bild]

Jag och grabbarna helnöjda.
Frun gjorde en hästkorvsmacka med potatissallad mm. på till sig. 😱
Jag tycker nog att din fru gjorde rätt, i stort sett. Som f.d. hästägare (sort of) kan jag inte äta hästkorv, men potatissallad är godare än falukorv (stuvade makaroner är däremot helt OK!).
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tycker nog att din fru gjorde rätt, i stort sett. Som f.d. hästägare (sort of) kan jag inte äta hästkorv, men potatissallad är godare än falukorv (stuvade makaroner är däremot helt OK!).
Frun (vi?) äger häst.
Finns ständigt hästkorv i kylen här hemma, så inga moraliska betänkligheter här.
Korven tillverkas ca 9km härifrån i Gustafs.

Tror få hästar föds upp för att bli mat i Sverige och dom som blir det bör vara friska och inte utsatta för allt för mycket medicinering.
Så dom bör haft ett bra liv. ❤️
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Frun (vi?) äger häst.
När en man är gift med en hästägare får man allt ansvar som frun när det gäller hästägandet, men inga rättigheter. :)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
P pmd skrev:
När en man är gift med en hästägare får man allt ansvar som frun när det gäller hästägandet, men inga rättigheter. :)
Du kan stryka de redundanta orden ”med en hästägare” och ”när det gäller hästägandet”…
 
  • Haha
  • Gilla
snaggletooth och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.