HärrydaKarlssons falukorv i ugnsformat. Lök, tomat o paprika stektes och fyllde den uppskurna korven. Allt toppades med riven ost och serverades med dillmoset.

• Ugnsstekt falukorv fylld med lök, tomat och paprika, toppad med ost, serverad med dillmos och broccoli på en tallrik. Glas vatten bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Så var det fredag, igen! Vilket betyder lite riktig matlagning på jobbet, garanterat full av laktos och flermättade😁 fetter.
Idag blev det gräddsås med lever samt grädde med mosade potatisar. Några grönsaker lades pliktskyldigt till så jag kan kvala in i Vegantråden. I alla fall som kandidatskribent.

En kastrull med skalade potatisar som kokas i grädde på en spis.
Skapa konto
Stekpanna med glaslock, innehållande lever och stekta ingredienser på en spis.
Skapa konto
Stekta leverbitar i gräddsås i en stekpanna, en del av en hemlagad maträtt på en spishäll.
Skapa konto
En tallrik med gräddsås och lever, mosade potatisar, tomater, gurka och rädisor.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
fusion och 8 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Så var det fredag, igen! Vilket betyder lite riktig matlagning, garanterat full av laktos och flermättade😁 fetter.
Idag blev det gräddsås med lever samt grädde med mosade potatisar. Några grönsaker lades pliktskyldigt till så jag kan kvala in i Vegantråden. I alla fall som kandidatskribent.

[bild][bild][bild][bild]
Tycker nog att du kvalar ändå för en Tallriksmodell 😆
Tallriksmodell med protein, kolhydrater och fett; inkluderar fisk, ägg, kyckling, avocado, nötter, oliver, morot, broccoli, äpple, svamp.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Idag blev det gräddsås med lever samt grädde med mosade potatisar.
Var är lingonsylten??? 😮😱🧐

• Gilla
fusion och 3 till
  • Laddar…
Veckans fisk 2: Stekt lax, blomkål/morotsris, zucchini, purjolök o vitlök. Ovanlig kryddning - garam masala o sambal oelek. Väldigt gott.

• Stekt lax toppad med citroner på en vit tallrik och blomkål/morotsris med purjolök och vitlök i en stekpanna på en spis.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Var är lingonsylten??? 😮😱🧐
Min veganambition har ännu inte nått så långt.

Jag jobbar vidare, så nu är det dags för en liten kvällsvickning.
Salami Zia (moster), kronärtskocka, oliver, rädisor, tomater och ciabatta (toffel).

Tallrik med salamiskivor, ciabatta, skivad gurka, rädisor, tomater, kronärtskockor och oliver bredvid en Göteborgs kex Saltiner-förpackning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Kinakyckling
Intet Intet skrev:
Min veganambition har ännu inte nått så långt.

Jag jobbar vidare, så nu är det dags för en liten kvällsvickning.
Salami Zia (moster), kronärtskocka, oliver, rädisor, tomater och ciabatta (toffel).

[bild]
Du, kollegor eller jobbet?
Själv är man nöjd med en kopp gott kaffe.. 😉

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
K Kjell_G skrev:
Veckans fisk 2: Stekt lax, blomkål/morotsris, zucchini, purjolök o vitlök. Ovanlig kryddning - garam masala o sambal oelek. Väldigt gott.
Oh det riset lät supergott, man skulle inte kunna få receptet?

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Mixar blomkål, river morot och kokar i hönsbuljong nån minut, låter rinna av.
Tärnar zucchini, strimlar purjolök och steker till mjukt. Kryddar med 1 tsk sambal, 1 msk garam masala och 1-2 pressad vitlöksklyftor. Lägger i blomkålsriset och fräser ytterliga några minuter.
Mängden grönsaker beror på hur många portioner. Tog en halv blomkål, purjo, två morötter och en halv zucchini till det som är på bilden.

• Gilla
JuggeH och 2 till
  • Laddar…
H
Blivit lite lat/bekväm när det gäller fisk och köpt mycket file’ de senaste åren. Men igår för att inte tappa all kunskap så blev det hel piggvar. Plus att jag ville koka fond på skrovet.

Hel piggvar på brunt papper, redo att tillagas.
Skapa konto
Tallrik med hel piggvar på en bädd av mos, omgiven av sås, toppad med gurka och dekorativa rödbetskivor.
Skapa konto

Ja, jag gillar att äta det med väldigt mycket sås 🤪

• Gilla
  • Älska
Maria T och 12 till
  • Laddar…
4774
K Kjell_G skrev:
Mixar blomkål, river morot och kokar i hönsbuljong nån minut, låter rinna av.
Tärnar zucchini, strimlar purjolök och steker till mjukt. Kryddar med 1 tsk sambal, 1 msk garam masala och 1-2 pressad vitlöksklyftor. Lägger i blomkålsriset och fräser ytterliga några minuter.
Mängden grönsaker beror på hur många portioner. Tog en halv blomkål, purjo och zucchini till det som är på bilden.
Tackar 😄. Detta ska testas ikväll
H husdrommaren skrev:
Blivit lite lat/bekväm när det gäller fisk och köpt mycket file’ de senaste åren. Men igår för att inte tappa all kunskap så blev det hel piggvar. Plus att jag ville koka fond på skrovet.

[bild][bild]
Ja, jag gillar att äta det med väldigt mycket sås 🤪
Ser ut som en dröm att äta 😀

En rejäl laddning Chicken Byriani. Oj, vilken härlig doft av lök, vitlök, svartpeppar, nejlikor , kardemumma, kanelstång, garam masala, koriander, kumminfrön mm. Lyckades tyvärr bränna löken lite som ligger ovanpå. Skall göra en kastrull till senare som får bli en del av mina matlådor till Finland nästa vecka.

En gryta med Chicken Biryani toppad med bränd lök och olika chilipeppar: röd, grön och gul.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Barrels på en 5e plats i deras lista. 👌🍔
Vet inte om de besökt Mama´s i Gävle, de brukar stå vid infarten till Microsoft i Ersbo, så det är given lunch när man är där och jobbar.

https://www.mamaskitchen.se/

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snabbgrillning innan dax att dra på lokal😀🤘
Grill med korv, kött och majskolv. En öl och ett glas syns i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Enchiladas.
Tallrik med enchiladas, sallad och nachochips.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.