Två ugnsformar med rå kålpudding gjord på savoykål och gråärtor, innan gräddning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gjorde kålpudding med savoykål och gråärtor. Bilden från innan gräddning ;)

• Gilla
  • Wow
fusion och 9 till
  • Laddar…
Biffar i pepparsås, pastakuddar spenat/ricotta och fräst pak choi/svamp.

• Biffar i pepparsås, spenat- och ricottapastakuddar samt fräst pak choi och svamp på en tallrik på ett bord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nu blev jag sugen på mina pepparbiffar.
Jag brukar köra med skivor av rostbiff, eller för lite mörare lyx, rostas, ibland.

Klappar in dem med en blandning av svart och grönpeppar.

Såsen görs av rätt mycket grönpeppar, en del svartpeppar, dijonsenap, fond eller buljongtärning, konjak eller ickerökig whisky (el likn).
Flamberar av biffarna i lite mer av spriten i slutet av stekningen och tillför något lite vatten till stekskyn som silas av och tillsätts till såsen.

MUMS !!!!

Det ska jag göra snart. Men nu alkoholfastar jag till påsk, och till detta vill jag ha en mörk öl med lite sötma, så jag väntar kanske tills efter påsk.

• Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
H
Spetskål, lax, sparris och utmaningen att försöka göra en riktigt god örtsås men som inte innehåller så mycket smör. Smaken blev god men detta försöket ledde till en alldeles för lös konstisens på såsen. Så det blir att ta nya tag och se om man kan få till ett bättre försök nästa gång.
Tallrik med laxfilé, spetskål, sparris och örtsås toppad med nötter på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 11 till
  • Laddar…
K
Tallrik med korvpytt och två stekta ägg ovanpå.
Skapa konto

Korvpytt med hemgjorda ägg.

• Gilla
fusion och 9 till
  • Laddar…
P
Har du värpt äggen själv? 😎

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
K
P pmd skrev:
Har du värpt äggen själv? 😎
👍

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Efter fyra veckors ”diet” är vi tillbaka på laxsoppan från första veckan. Många goda recept har avverkats och detta blir en fortsatt favorit.

• Laxsoppa i en vit tallrik på ett bord, garnerad med örter, placerad på en grå bordstablett.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
K
Födelsedagsmiddag blev raggmunk med fläsk och lingon som god vän kom med, trevlig överraskning! 🥰

• Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Köttbullar på lammfärs, gräddsås, pressgurka och det obligatoriska moset med lingonsylt.

• Tre tallrikar med lammköttbullar, gräddsås, pressgurka, potatismos och lingonsylt.
    Skapa konto
  • Gilla
dilemma och 11 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Födelsedagsmiddag blev raggmunk med fläsk och lingon som god vän kom med, trevlig överraskning! 🥰
Grattis på din Grattis-dag!🥳
Yes…Babblarna har satt sina mentala ärr 🤪

• Gilla
fusion och 1 till
  • Laddar…
Tja.. nån form av FISKGRATÄNG kanske :)

Det är hemgjort potatismos i och salladslök, padrones, torsk, lite matlagningsgrädde, sweet chilisås.. och så sep stekta räkor (stekta i sweetchilisås - som jag sedan hällde över fisken vid serveringen..efter fisk o potatis varit i ugnen..)

Hemlagad fiskgratäng med potatismos, salladslök, padrones, torsk och stekta räkor i sweet chilisås i en ugnsform.
Skapa konto

Hemlagad fiskgratäng med potatismos, salladslök, padrones, torsk, och stekta räkor i sweet chilisås i en ugnsform.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Åh Grattis i efterskott 🥰

K
4774 4774 skrev:
Åh Grattis i efterskott 🥰
Tack! 🥰

• Gilla
4774
  • Laddar…
Första grillningen i solen, blev burgare , helstekt potatis med bea och Max green and garlic , sallad å en pilsner, jumjum😛

Grillad hamburgare med helstekt potatis, sallad och bearnaisesås på en tallrik, samt en ölglas på ett träbord i solljus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.