1 422 969 läst ·
17 807 svar
1423k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Nötkött är som mörast när köttet har fått som en grönlila skiftning. Det är då de flesta tror att det blivit dåligt och slänger det. Jag hoppas verkligen att du kommer återfå luktsinnet 🥰. Måste vara hemskt utan det ♥️K Kakelugnen566 skrev:Håller med, OM man känner smak & lukt.. mögel är ju inga problem, om det syns
Jag köper gärna yoghurt, ägg o grädde mm med kort datum, men vågar inte riktigt köpa kött eftersom jag inte kan lukta på det. Har hänt att jag har glömt bort kött i kylen, och då har grannen fått lukta!! 🤣
Det finns många varor som är fullt ätbara även när datumet gått ut! 👍
Renoverare
· Stockholm
· 20 240 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 464 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 464 inlägg
Fläskkött blir nog sämre fortare än nöt, och det köper jag mest. Fläskytterfile kan man göra mkt med.4774 skrev:
Tack för din omtanke 🥰 ja det är inte så kul.. doften av nybryggt kaffe saknar jag. Men smaken är nog ändå värre att inte ha. Smakens olika delar kan jag känna, sött, salt, starkt o.s.v. men inte alltid ihop, umamin.
Det är 2.5 år sen det hände, i samband med en rejäl förkylning och lunginflammation (covid?) så utsikterna är ju ett stort ? Men jag är glad för det som känns! 👍
Gårdagens middag: kycklingklubbor (ben?) & ugnsstekta grönsaker.. Åhh och en klick bra!
(Potatis, sötpotatis, morot, palsternacka, lök, butternut..)
(Potatis, sötpotatis, morot, palsternacka, lök, butternut..)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Matlagning..
+ har picklar lite rödlök till chilin..
+ bakat en brownie med jordnötter/cashew/choklad/minimadhmallows (hade småslattar kvar från julbaket)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
+ har picklar lite rödlök till chilin..
+ bakat en brownie med jordnötter/cashew/choklad/minimadhmallows (hade småslattar kvar från julbaket)
Skulle bli asiatiska räkor med chili, vitlök och nudlar, men hade glömt köpa nudlar🤬
Så man tager vad man haver, blev Cappelini i stället, så nära nudlar man kan komma 😉
Tur att sonen inte gillar räkor, så jag å frugan fick mer. Burgare blir det åt honom
Så man tager vad man haver, blev Cappelini i stället, så nära nudlar man kan komma 😉
Tur att sonen inte gillar räkor, så jag å frugan fick mer. Burgare blir det åt honom
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du nåt recept på räkorna?F fusion skrev:
Inget speciellt recept. Mixade nästan 2 hela vitlökar med lite färsk ingefära, en dl av min hemkokta chilisås, lite salt och peppar. Lät räkorna ligga och dra i detta ett par timmar.Maria T skrev:
Stekte räkorna i rejält med smör och ännu mer vitlök. Kokade Cappelinin typ 2,5 minuter, tog undan lite pastavatten, ner med allt i wokpanna.
Hackade lite av min inlagda chili, blev rätt starkt, men gott.
Tur man har ledigt, för nu konar man vitlök.....
Dagens: chili, picklad rödlök, cornichoner, cf, nachos…
..och en brownie till dessert!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
..och en brownie till dessert!



