K Kakelugnen566 skrev:
Ja, har mÀrkt att kameran inte Äterger maten i dess rÀtta utseende i vissa lÀgen, men hÀr Àr det ketchup som kameran har Àndrat fÀrg pÄ, och Àven malen muskotnöt Àr det i.
Ketchup i stuvningen? đŸ€”
 
K
FredrikR FredrikR skrev:
Ketchup i stuvningen? đŸ€”
NĂ€, nĂ€r det Ă€r fĂ€rdigt, det Ă€r smidigare att röra ner ketchupen i grytan! Tycker jag 😀
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
sen jag slutade Àta blÀckfisk för att de Àr sÄ sjuj**a smarta.
Hade de varit riktigt smarta hade de inte hamnat pĂ„ min tallrik. 😎

Men de Àr alltsÄ intelligenta djur?
 
K Kakelugnen566 skrev:
NĂ€, nĂ€r det Ă€r fĂ€rdigt, det Ă€r smidigare att röra ner ketchupen i grytan! Tycker jag 😀
Men inte Ă€r det nĂ„n ketchup pĂ„ tallriken pĂ„ fotot dĂ„ vĂ€l? 😉
 
K
FredrikR FredrikR skrev:
Men inte Ă€r det nĂ„n ketchup pĂ„ tallriken pĂ„ fotot dĂ„ vĂ€l? 😉
Jag rör ner ketchupen I stuvningen i grytan först, innan jag hÀller upp det pÄ tallriken.
kameran Àr nog fel instÀlld för bilderna blir inte alltid rÀttvisa
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
Alfredo Alfredo skrev:
Hade de varit riktigt smarta hade de inte hamnat pĂ„ min tallrik. 😎

Men de Àr alltsÄ intelligenta djur?
Om du har möjlighet, se denna film https://en.wikipedia.org/wiki/My_Octopus_Teacher

Dessa Àr ocksÄ intressanta
 
  • Gilla
fusion och 1 till
  • Laddar…
Lite pulpo pÄ Lennart och bror

Grillad blÀckfiskarm med kryddig sÄs pÄ tallrik, glas vitt vin i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite pulpo pÄ Lennart och bror
Antar att den Àr mör och inte typiskt svenskt gummiaktig?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Antar att den Àr mör och inte typiskt svenskt gummiaktig?
Precis. Kanske inte exakt lika mör som i de lÀnder dÀr den fÄngas. Men sÄ bra det gÄr att fÄ hÀr hemma iallafall
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men sÄ bra det gÄr att fÄ hÀr hemma iallafall
Jag blev hungrig pÄ riktigt nÀr jag sÄg din bild. Sen sÄg jag @RejÀls "pizza" och dÄ gick hungern över...
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Har fattat tycke för ”kycklingkebab” sĂ„ testar lite olika. Denna kĂ€ndes mest som chicken nuggets utan panering đŸ€”

Tallrik med kycklingbitar, broccoli, sparris och skivad zucchini pÄ trÀbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 6 till
  • Laddar…
Maria T
Storsockret Storsockret skrev:
Har fattat tycke för ”kycklingkebab” sĂ„ testar lite olika. Denna kĂ€ndes mest som chicken nuggets utan panering đŸ€”

[bild]
Ser verkligen inte ut som kebab, det tÀnker jag Àr skivor, strimlor, men din tallrik ser god ut!
 
  • Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ser verkligen inte ut som kebab, det tÀnker jag Àr skivor, strimlor, men din tallrik ser god ut!
Kebab Àr grillspett och helt riktig fason pÄ kycklingbitarna. Strimlorna Àr shawarma.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
GoC GoC skrev:
Kebab Àr grillspett och helt riktig fason pÄ kycklingbitarna. Strimlorna Àr shawarma.
Helt korrekt sverige har helt förvridit detta genom att kalla shawarman för kebab!
 
Maria T
GoC GoC skrev:
Kebab Àr grillspett och helt riktig fason pÄ kycklingbitarna. Strimlorna Àr shawarma.
HÄller delvis med - strimlorna nÀr vi *svenskar* tÀnker Kebab, Àr en Döner Kebab, en Shish Kebab Àr ett spett. Shawarma liknar kebab, men kan vara i bitar och inte alltid strimlor. Oftast kött frÄn lamm.
Är inte dryg, har vistats i mĂ„nga mellanösternlĂ€nder under lĂ€ngre tid.
 
Redigerat:
  • Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.