1 339 803 lĂ€st ·
16 358 svar
1340k lÀst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Blev sibylla till lunch. Inte speciellt bra men man vet iaf vad man kan förvÀnta sig.
Detta Àr vad jag tycker Àr det största (i-lands) problemet med att resa med elbil, ska man Àta nÀr man laddar sÄ Àr det oftast (iaf i Sverige) typ Max, Sibylla eller liknande som finns att tillgÄ. Nu gÄr det förvisso oftast sÄ fort att ladda sÄ man lika gÀrna kan stanna för mat separat, men vill man vara lite effektiv eller har barn eller hundar tex som ska lastas ur och in vid stopp sÄ Àr det vÀl lite trist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta Àr vad jag tycker Àr det största (i-lands) problemet med att resa med elbil, ska man Àta nÀr man laddar sÄ Àr det oftast (iaf i Sverige) typ Max, Sibylla eller liknande som finns att tillgÄ. Nu gÄr det förvisso oftast sÄ fort att ladda sÄ man lika gÀrna kan stanna för mat separat, men vill man vara lite effektiv eller har barn eller hundar tex som ska lastas ur och in vid stopp sÄ Àr det vÀl lite trist.
GÄrdagens middag:
Grillad flĂ€skfilĂ© med örter & vitlök - till det serverades egna klyftpotatisar đ samt tre olika hummus (ja, vi köpte den igen..) och nĂ„gra crostini
Dessert blev en bit pĂ€ronkaka (gjorde hĂ€romdagen), nyplockade (hemmaodlade..) jordgubbar och vaniljsĂ„s đ
Logga in
Skapa konto
Grillad flĂ€skfilĂ© med örter & vitlök - till det serverades egna klyftpotatisar đ samt tre olika hummus (ja, vi köpte den igen..) och nĂ„gra crostini
Logga in
Skapa konto
Dessert blev en bit pĂ€ronkaka (gjorde hĂ€romdagen), nyplockade (hemmaodlade..) jordgubbar och vaniljsĂ„s đ
KÀkade dÀr i vintras nÀr jag jobbade hos Microsoft. Som du sÀger , taniga biffar som var sÄ hÄrt stekta att de var vidbrÀnda. NÀ, dit gÄr jag inte nÄt mer.FredrikR skrev:
Yes, idag slapp jag laga matđ
Frugan wokade nudlar med flÀskfile och friterade sina hemgjorda vÄrrullar.
SjĂ€lv var jag lĂ„ngt ute i skogen och plockade kantareller innan maten, blev c 2 liter. TyvĂ€rr blev det bara 10 st hjortron, dĂ„ligt i Ă„rđ tur man har i frysen.
Frugan wokade nudlar med flÀskfile och friterade sina hemgjorda vÄrrullar.
SjĂ€lv var jag lĂ„ngt ute i skogen och plockade kantareller innan maten, blev c 2 liter. TyvĂ€rr blev det bara 10 st hjortron, dĂ„ligt i Ă„rđ tur man har i frysen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Korvgubbe
Medlem
· Ăstergötland
· 1 464 inlĂ€gg
Korvgubbe
Medlem
- Ăstergötland
- 1 464 inlÀgg
Ser mycket gott utF fusion skrev:
Efter nÄgra dagar i Danmark/Köpenhamn har hjÀrnan drejet sig mot smörrebröd. Egen variant. Riktigt bra rÄgbröd. BalkonglÄdan full av ruccola som fick ersÀtta/övertrÀffa salladsbladet. Kallrökt lax och senap/majo krÀm. Ingen öl hemma sÄ fick bli vatttn men en lille fick lÀggas pÄ kylning. Följdes av enkel pasta med Ärets första vitlök som hade rejÀl sting med egen basilika till en hÀrlig pesto.
HĂ€r blir det nachos med hemmagjord guacamole, blev dock inte sĂ„ mycket köpte fyra stycken avokadon och fick ut 2.5 av dom som inte var brunađ€·đ„Č