Fotografen Fotografen skrev:
Har för mig jag ätit det i östeuropa, små järpar? Har då för mig det var gott, med någon liten öl också?🙂
Typ järpar, serveras med kajmak (färskost, creme fraiche och smör blandat) och lite grönsaker i ett fluffigt bröd (tänk pita fast ännu godare och fluffigare).

Gårdagens smask.. blev thaibuffe på L&B (de firade 10 år denna vecka och dagens lunchbuffé var billigare än annars).

Tallrik med thaibuffé innehåller bland annat ris, friterad kyckling, räkor och grönsaker, serverad på restaurang L&B.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev lite av varje, färs, räkor, nudlar, ris, kyckling, en friterad kycklingbit, en friterad räka...

Resultatet blev att middagen i hushållet blev FRYYYYSSRENS hehe.. färdig krusbärskräm och lite mjölk till :) Gjorde också en "äggmacka" för lite protein.. snurrade in ägg, lite gröns och lite kaviar i ett varsitt tunnbröd!

👍

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Är ju från södraste delen av vårt land.
Enligt mig så är Parisare färs på en brödskiva som steks i smör.
Toppas med ett stekt ägg.
Jo precis, det var ju en av de första rätterna man fick göra i Hemkunskapen !

"Norrlands Parisare" kom lite senare då Sibylla hade det på sin meny i några år , innan den gick samma öde tillmötes som Sibyllas snitsare.

• Gilla
  • Wow
Snigla och 3 till
  • Laddar…
En varm baguette med persilja/vitlök/olivolja på och med bacon, svamp/lök och sallad.

• Baguette med bacon, svamp, lök och sallad på vit tallrik, persilje- och vitlöksdressing.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
[bild]

GOD MORGON!
Frukosttajm.. 😊

Klappgröt om ni undrar!
Äntligen färgglada bilder

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Cevapi!
Brödet kunde varit lite fluffigare men annars var det fantastiskt gott!
Hand som håller cevapi i bröd med sallad och lök, serverat på en vit tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 6 till
  • Laddar…
Idag blir det kött.
Grillat kött och korvar på en grillgrate över glödande kol.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Hemma ”i vardagen” efter Slottsvistelsen med God Mat&Dryck..å medioker golfprestation.
Var lat och gjorde en Kebabpinsa😎
Kebabpizza på tallrik med skivor av gurka och tomat bredvid, samt rödvin i glas.
Skapa konto

• Gilla
fusion och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Riktigt white trash-grill.
Flintastek!

Jag bara måste grilla det 1-3 ggr per sommar, minst en gång i allafall.

Tallrik med flintastek, potatisklyftor och grönsallad i solljus, sommarskuggor synliga.
Skapa konto

En otroligt förtalad rätt, jag tycker det är rätt OK samt hör sommaren till.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Lite mango svalkar gott i kvällssolen

• Skivad mango på en tallrik med två gafflar utomhus.
    Skapa konto
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Här blev det bröllopsfest med Thai buffet .
Bästa då, frugan kör😅😋
Buffébord med thairätter inklusive nudlar och grönsaker på en fest med rosa duk.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Till frukost blidde det en kopp choklad, en äggmacka (kaviar o gröns) och en tunnbrödmacka (med lite pickles, en skinkskiva och en hel tomat, nån gurkskiva och en paprikabit) :)

Frukost med rågbrödsmacka med ägg, grönsaker, kaviar, tunnbrödsrulle med skinka och grönt, kopp av choklad.
Skapa konto

Till middag blev det hemgjord kebabpizza (kyckling).. det har jag faktiskt aldrig gjort innan! (ingen slags kebabpizza) :D

Ser ni den fina formen.. upplägget.. jag satt med pincetten och la ut..😉

Hemgjord kebabpizza på bakplåtspapper med kyckling, sallad, tomat, vit sås och pincett-upplägg.
Skapa konto

Det blev jättegott iaf nom nom.. (jag tog lite coleslaw till också..)

• Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
Patrik440
GoC GoC skrev:
inte så mycket annat än en turistattraktion med lång kö och stora räkmackor som mest bara är stora. Klart mycket godare räckmackor på Håveruds Brasseri och rökeri, och framförallt kortare kö.
Ja det har väl blivit en grej att det skall åka dit för var å varannan lägger upp bilder därifrån.

När jag tänker efter så har jag nog hört fler som talat på räkmackorna i Håverud. 🤔

Bor ju betydligt närmare Håverud än Värmskog också så det blir nog en tur dit först.

:)

Patrik440 Patrik440 skrev:
Ja det har väl blivit en grej att det skall åka dit för var å varannan lägger upp bilder därifrån.

När jag tänker efter så har jag nog hört fler som talat på räkmackorna i Håverud. 🤔

Bor ju betydligt närmare Håverud än Värmskog också så det blir nog en tur dit först.

:)
Vart ligger Håverud i förhållande till Grums Åmål? Ska till Ed på midsommar ifall det är på vägen så kanske man skulle stannat till

Edit: ibland är man bra korkad, bara att kolla i telefonen 😄 är det värt 9mil extra för en macka?

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
När vi nu håller på och tipsar om matmässiga resemål så tipsar jag dem som passerar Sveg att besöka Café Cineast.
Kanske inte direkt för matupplevelsen, men de har en massa hemgjord väldigt god glass.

Men lokalen, stället är helt fantastiskt trevligt att uppleva. Filmtema rakt genom, fast toan är nog mer en häftig steampunk-upplevelse.
Nåja, 1 eller 2 stjärnor i guiden, dvs värd att stanna vid när man passerar och värd en liten omväg, men kanske inte värd en egen resa. :)
https://whiteguide.com/se/sv/cafes/7740-cafe-cineast
https://www.tripadvisor.se/Restaura..._Jamtland_County_Jamtland_and_Harjedalen.html

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.