1 419 250 läst ·
17 740 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Gud förbannat vad god gröten blivit efter att jag fyllde på burken med havregryn. Ska erkänna att jag är periodare när det kommer till gröt och inte helt otänkbart hade grynen passerat bäst före innan den var tom. 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjorde chokladbollar med havregryn som passerat b.f. med råge, fick slängas , så det blir nog en bismak med tiden.FredrikR skrev:
Råggröt är dock min favvo. Grymt bra början på dagen och man känner sig mätt flera timmar.
Vi blandar hälften havre och hälften råg, funkar mycket bra.F fusion skrev:
Senast med snabbkokt sylt på äppelmos och jordgubbar från frysen.
VÅFFELDAGEN.. lite sent men passade bättre idag till lunch 😊👍
SVENSKA blåbär från frysen.. och en klick grädde till 👍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
SVENSKA blåbär från frysen.. och en klick grädde till 👍
Gårdssällskapet, bra val !H husdrommaren skrev:Ska grilla dessa bitar om ett par timmar samt lax till mig. Till det blir det potatisklyftor-och-rotfrukter i ugn och örtsmör. Den större biten är till sonen som är hemma på besök över påsken, gäller att göda den fattiga studenten när man har tillfälle.
Vi har testat att köpa kött från lite olika gårdar i närheten, stora saluhallen i Gbg, men denna Gårdsällskapet (beställer över nätet) är vår favorit. Hittills har allt varit riktigt bra kvalitet, hoppas dessa är lika bra nu!
[bild]
Hoppas du blir nöjd 👌
Är det Panang eller Röd Curry i rätten. Är ju olika currypastor där Panagcurryn är mildare än den röda och även har en tydlig jordnötssmak.K Kjell_G skrev:
Pendang röd curry låter som nått icarecept eller santa maria kryddpåse.
Men gott ser det ut, själv hade jag nog viljat ha betydligt mer currypasta i såsen så det blir rejält ”tryck” i smaken.
Logga in
Skapa konto
Ett rätt till dig 😁GoC skrev:
Är det Panang eller Röd Curry i rätten. Är ju olika currypastor där Panagcurryn är mildare än den röda och även har en tydlig jordnötssmak.
Pendang röd curry låter som nått icarecept eller santa maria kryddpåse.
Men gott ser det ut, själv hade jag nog viljat ha betydligt mer currypasta i såsen så det blir rejält ”tryck” i smaken.
[bild]
Santa Maria kryddpåse med lite tillägg; lök, selleri o vitlök. Funderade aldrig på currypasta men har använt det i andra sammanhang. Easy way out 😊
De där burkarna är riktigt bra och billiga.K Kjell_G skrev:
Basen till många lyckade thailändska rätter.
Santa marias ”påsar”’är ju bara dyra och lite smaklösa 😉
Happy wife happy life. Frugan beställde rätten och var mkt nöjd. Hon lägger nivån på kryddning och jag anpassar mig men…GoC skrev:
Det är lättare att lägga till än dra ifrån 🤷♂️
Ska kolla burkarna och se om det kanske går att överraska 😁
Finns på de flesta allmat/asiatisk matbutiker.K Kjell_G skrev:
30kr/burk
Santa maria på Ica kostar det mångdubbla och har inte samma ”tryck” i smaken.
Redigerat: