1 420 358 läst ·
17 758 svar
1420k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
KVÄLLENS MIDDAG:
LAXPLANKA
Så gott 😍👌
Laxplanka med: Lax, räkor, blomkål, hemgjort potatismos, avokadomos,, tomat och hollandaisås.
LAXPLANKA
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så gott 😍👌
Laxplanka med: Lax, räkor, blomkål, hemgjort potatismos, avokadomos,, tomat och hollandaisås.
Kan varmt rekommenderas! Några räkor på, gav lite extra dimension hehe.. (skulle eg ha gjort en förrätts toast med räkorna och avokadon.. men blev inte så - så de hamnade på plankan ist!) 😊👍a.o.f skrev:
För hm 10 år sedan .. hade vi lite diller på att göra laxplanka med blomkålsmos, det var gott det med! 😊
Bjöd babe på frukost idag ist för på alla hjärtans dag.. (alla dagar är viktiga med dem man tycker om!).. nä jag bakade inte bröd eller stekte pannkakor/gräddade våfflor.. hehe.. men jag gjorde iordning macka, te, yoghurt, juice.. och gjorde ett misslyckat "skär" på en blodapelsin (mutter)..
Det kanske inte syns.. men den (blodapelsinen) är delad sådär fint som tomaterna är på en planka.. (ni vet med huggtänder runt).. men det var inte så lätt att få det att synas.. och det rasade totalt när jag delade halvan i fyra bitar (för det skulle vara rimligt att kunna äta dem..)
Glömde: Ägg o kesoröra.. samt salami.. plus gröns på mackorna
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det kanske inte syns.. men den (blodapelsinen) är delad sådär fint som tomaterna är på en planka.. (ni vet med huggtänder runt).. men det var inte så lätt att få det att synas.. och det rasade totalt när jag delade halvan i fyra bitar (för det skulle vara rimligt att kunna äta dem..)
Glömde: Ägg o kesoröra.. samt salami.. plus gröns på mackorna
Har gjort chokladpannkakor ett par gånger, det är gött! Hade banan chokladsås och vispgrädde till typ..Oskick skrev:
(ena gången hade vi kakao i, andra gånger hade vi hackad choklad i vanlig pannkakssmet)
Måste säga att de såg lite lustiga ut som plättar
Ja det var tur att Skönhets Kommittén inte närvarade vid det hör experimentet 😅Snigla skrev:
Har gjort chokladpannkakor ett par gånger, det är gött! Hade banan chokladsås och vispgrädde till typ..
(ena gången hade vi kakao i, andra gånger hade vi hackad choklad i vanlig pannkakssmet)
Måste säga att de såg lite lustiga ut som plättar(no offence at all to the chef).. lite som välstekta falukorvsskivor typ.. aldrig tänkt på att skillnaden estetiskt blev så stor förrän jag såg dina ligga bredvid varandra!
Men jag säger som oftast, ’Funktion före skönhet’. I detta fall Smak då 😅👌
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Igår gjorde vi egen pizza med (färdig) surdeg 
Med: ost, tomatsås, tomat, soltorkad tomat, lök, färska champinjoner.. sedan när den gräddats - på med lyxskinka, rucola och lite riven parmesanost

(Serverades med coleslaw)

Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Med: ost, tomatsås, tomat, soltorkad tomat, lök, färska champinjoner.. sedan när den gräddats - på med lyxskinka, rucola och lite riven parmesanost

(Serverades med coleslaw)