Ovanligt sen måltid men pizzakitet var på väg ut ur kylskåpet. Hälften bianco, hälften vanlig.

• Pizza med skinka, ruccola och pesto på vit tallrik, glas med dryck, trämöblerad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ogräddad, halvt vitostfylld, halvt röd tomatsåspizza med pestoklickar, på bakplåtspapper, i ett kök.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Pankopanerad blomkål med ris och goda tillbehör

• Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Fetaostbiffar, ajvar/créme fraîches och rostade knölar.

• Måltid med köttbullar, röd sås, stekt potatis, sallad, tomat, gurka, persilja, kniv, glas, träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Familjen ville ha Max, visst jag fixar.
Lyckades röra ihop beställningen och kom hem med 3 Grand Parmesan och en Crispy Chicken och inte Chicken Sandwich som det skulle vara.. 🤦
Jag tog en för "familjesammanhållningen" och åt den jag.
En oöppnad förpackning med snabbmat, pappersmuggar och en tallrik i bakgrunden, ligger på bord.
Skapa konto

Helt ok, äldsta sonen provade en liten bit också och höll med om att den inte är äcklig.

• Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Ingen bild idag.. men jag har pillat ben :P

Det blev laxkotletter, kokt potatis och spenat (många år sedan jag åt sån spenat!)

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ben i laxkotletter? Då har jag haft tur hittills och sluppit det

Åsa Lund
Nattjäste en surdeg och bakar bullar till frukost
Nybakade bröd i ugn, gyllenbruna och frasiga, ger en varm och hemtrevlig känsla.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
cpalm och 11 till
  • Laddar…
Patrik440
500g nötfärs med lite salt, krydda å en knappt matsked smör i och sedan lite svartpeppar på.
Fyra hamburgare grillas med kryddor på en kolgrill utomhus.
Skapa konto

Hamburgare grillas på kolgrill, rök synlig, utomhusaktivitet, sommartid, avslappnad matlagning.
Skapa konto

Hann med å ta en halvdålig bild innan denna burgaren strax försvann.
Hamburgare med kött, ost, lök och sås på vitt tallrik. Nahaft, enkel, snabbmat, gulbrunt bröd.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
cpalm och 8 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
500g nötfärs med lite salt, krydda å en knappt matsked smör i och sedan lite svartpeppar på.
[bild]

[bild]S

Hann med å ta en halvdålig bild innan denna burgaren strax försvann.
[bild]
Stabil frukost, jag hade inte haft tålamod att vänta på så fin glödbädd innan man ska lämna på förskolan 😉

• Haha
  • Gilla
GladanS och 5 till
  • Laddar…
Patrik440
M MsTake skrev:
Stabil frukost, jag hade inte haft tålamod att vänta på så fin glödbädd innan man ska lämna på förskolan 😉
Ja den funkar som frukost också men jag hann inte lägga upp något tidigare så bilderna är ca 12-12,5 timmar gamla just nu i skrivande stund.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ben i laxkotletter? Då har jag haft tur hittills och sluppit det
Ja det hade jag tydligen missat, men nu vet jag skälet till att jag aldrig köpt det innan (ogillar peta ben). Nu har jag dock en hel låda eller två... att äta upp (kommer vara en mästarbenare om ett tag..)

Känns bra att veta att jag inte var den enda som inte visste!

• Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Kokt lax, vitvinssås och smörvänd purjo/majs. Bilden är frugans efter garnering.

• En tallrik med ris, lax, majs och purjolök, garnerad med persilja, bredvid ett glas vatten.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Dagens:

Våffla med grädde, jordgubbar, blåbär på mörk tallrik.
Skapa konto

Våfflor. med bär och grädde.. 😍

• Gilla
  • Älska
GladanS och 9 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Dagens:

[bild]

Våfflor. med bär och grädde.. 😍
Vaknade precis efter en farfar-kvart på soffan och läser denna.
Jisses 😅😋😋

• Gilla
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
Ja det hade jag tydligen missat, men nu vet jag skälet till att jag aldrig köpt det innan (ogillar peta ben). Nu har jag dock en hel låda eller två... att äta upp (kommer vara en mästarbenare om ett tag..)

Känns bra att veta att jag inte var den enda som inte visste!
Jag tycker om det mesta i fiskväg, men avskyr att peta ben; först i vuxen ålder som jag "vågade" mig på att tillaga fisk efter att jag försäkrat mig om att där inte fanns ben (fryst torskfilé, torskblock ibland och från fiskdisken där allt är rensat). Uppvuxen med strömmingsflundror, panerad flundra - helt okej! - men också stekt gädda, rökt abborre och inkokt (märkligt uttryck) lake, och jag blev smått hysterisk eftersom varenda tugga innehöll ben trots att föräldrarna hade rensat och benat ur. Skulle gärna tillaga lax oftare men det är bara jag som uppskattar det så oftast torsk(fiskar).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.