1 339 776 läst ·
16 358 svar
1340k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Familjen ville ha Max, visst jag fixar.
Lyckades röra ihop beställningen och kom hem med 3 Grand Parmesan och en Crispy Chicken och inte Chicken Sandwich som det skulle vara.. 🤦
Jag tog en för "familjesammanhållningen" och åt den jag.
Helt ok, äldsta sonen provade en liten bit också och höll med om att den inte är äcklig.
Lyckades röra ihop beställningen och kom hem med 3 Grand Parmesan och en Crispy Chicken och inte Chicken Sandwich som det skulle vara.. 🤦
Jag tog en för "familjesammanhållningen" och åt den jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Helt ok, äldsta sonen provade en liten bit också och höll med om att den inte är äcklig.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
500g nötfärs med lite salt, krydda å en knappt matsked smör i och sedan lite svartpeppar på.
Hann med å ta en halvdålig bild innan denna burgaren strax försvann.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hann med å ta en halvdålig bild innan denna burgaren strax försvann.
Logga in
Skapa konto
Stabil frukost, jag hade inte haft tålamod att vänta på så fin glödbädd innan man ska lämna på förskolan 😉Patrik440 skrev:
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
Ja det hade jag tydligen missat, men nu vet jag skälet till att jag aldrig köpt det innan (ogillar peta ben). Nu har jag dock en hel låda eller två... att äta upp (kommer vara en mästarbenare om ett tag..)Åsa Lund skrev:
Känns bra att veta att jag inte var den enda som inte visste!
Jag tycker om det mesta i fiskväg, men avskyr att peta ben; först i vuxen ålder som jag "vågade" mig på att tillaga fisk efter att jag försäkrat mig om att där inte fanns ben (fryst torskfilé, torskblock ibland och från fiskdisken där allt är rensat). Uppvuxen med strömmingsflundror, panerad flundra - helt okej! - men också stekt gädda, rökt abborre och inkokt (märkligt uttryck) lake, och jag blev smått hysterisk eftersom varenda tugga innehöll ben trots att föräldrarna hade rensat och benat ur. Skulle gärna tillaga lax oftare men det är bara jag som uppskattar det så oftast torsk(fiskar).Snigla skrev: