1 420 877 läst ·
17 768 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Provade nått nytt som jag aldig hört förut.
Pinsa!
Det var väl ok, frasig skör botten. Så kanske en mix av Napolitansk och "Syrianpizza"(myntat uttryck av en Italienare
) Utsikten gjorde väl kanske sitt till.
Den förklaras såhär
Menyn
Pinsa!
Det var väl ok, frasig skör botten. Så kanske en mix av Napolitansk och "Syrianpizza"(myntat uttryck av en Italienare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Den förklaras såhär
Logga in
Skapa konto
Menyn
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 20 193 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 193 inlägg
Nån 🙄 åt upp pizzan innan denne insåg att den kanske skulle ha fotat..
Men den var så god ju! 😳😊👍
Många år sedan det köptes en "amerikanskt pizza".. dvs tjockbottnad! Ja det är nog närmare 20 år sedan faktiskt..
Tomatsås. ost, oxfilé, några baconbitar och bea.. var lite orolig över att den skulle bli för "fet" alltså.. sådär rinnande, kladdig - men jag kan inte annat säga än att proportionerna var topnotch.. även om man åt med fingrarna (!) blev man inte kladdig om varken fingrar eller mun..
Hade kunnat byta ut bacon mot lök dock.. (saknade löken).. men väldigt nöjd oavsett!
Många år sedan det köptes en "amerikanskt pizza".. dvs tjockbottnad! Ja det är nog närmare 20 år sedan faktiskt..
Tomatsås. ost, oxfilé, några baconbitar och bea.. var lite orolig över att den skulle bli för "fet" alltså.. sådär rinnande, kladdig - men jag kan inte annat säga än att proportionerna var topnotch.. även om man åt med fingrarna (!) blev man inte kladdig om varken fingrar eller mun..
Hade kunnat byta ut bacon mot lök dock.. (saknade löken).. men väldigt nöjd oavsett!
Oxfilé och bea på pizza är ju oslagbart 😍förstår att du inte hann fota för det har inte jag heller lyckats med.Snigla skrev:
Nån 🙄 åt upp pizzan innan denne insåg att den kanske skulle ha fotat..
Åh, Skansholmens krog har blivit lite roligare. Skämt åsido, det är en hyggligt fin plats att sitta och äta på, och turen genom Grödinge över till Mörkö är underbar. Måste nog planera för en sån dagstur snart.Tokslut skrev:
Sista utposten innan Landsort har räksmörgås som kvalar in på min topp-3-lista av såna. Sen att titta på båtar och dricka pilsner gör inte saken sämre.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När jag ser denna räkmackan måste jag höra, åsikter om var man hittar Götets bästa räkmacka?Maria T skrev:
Vi kommer bo på Gothia Towers med Heaven23, vilkas macka ser väl tilltagen ut, men är det bara storlek eller är den lika god som stor, finns det bättre? 🤔🍤🥪