Köpte lite dovhjortsfärs i Strängnäs. Gjorde burgare på det. Var väl inte bättre än nöt direkt.

Hamburgare med sallad och ost på en tallrik utomhus, sjöutsikt, träd, räcke, del av flaska, kvällsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Grillat hamburgare ett par gånger i helgen, brukar ofta bli så för å göra av med div. tillbehör till hamburgarna.

Grillat kött och halloumiost över kol på en grill, ute matlagning, rostat och saftigt.
Skapa konto

En grill med hamburgare ute i en trädgård, tjock rök, sommar- eller grillfeststämning.
Skapa konto

I eftermiddags blev ägg å sillsmörgås i trevlig miljö för att klara sig framtill kvällens grillning.
Fika utomhus med smörgås, ägg, ansjovis, grädde, tomat, citron, mynta och kaffe. Sunny day.
Skapa konto

En hund framför vintage bensinpumpar, soligt, lantlig miljö med stolar i bakgrunden.
Skapa konto

Röd byggnad med namnet "ANTON OLSSON", svenska flaggor, fönstrer med cykelsymbol, vita stolar framför.
Skapa konto

/P

• Gilla
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Köpte lite dovhjortsfärs i Strängnäs. Gjorde burgare på det. Var väl inte bättre än nöt direkt.

[bild]
Men det ser gott ut, och trevlig utsikt. Ingen direkt viltsmak eller?

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Nja lite för mild. Passar sig bättre äta i stycke skulle jag säga. De har en riktigt bra dovhjort på Mellqvist.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Det är helt okej utsikt, men säg inte det till min sambo för då åker vi bara till hennes ställe och inte mitt :)

Solnedgång, skog, vatten, moln, ljusspel, natur, utomhus, fredsfullt, ingen synlig person.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Har ni fiskerätt i dyviken och finns det kräftor? Enda anledningen att bo vid en sjö och inte Östersjön.

A atomlab skrev:
Har ni fiskerätt i dyviken och finns det kräftor? Enda anledningen att bo vid en sjö och inte Östersjön.
Varför välja, har ett ställe i Mälaren och ett på Ljusterö. Men ja vi har fiskrätt.

Edit: finns kräftor. Har dock inte fiskat själv

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är helt okej utsikt, men säg inte det till min sambo för då åker vi bara till hennes ställe och inte mitt :)

[bild]
Båda fina, jag har haft stugor både i skärgården (Dalarö) och vid en liten insjö i Dalarna; det ena förtar inte det andra även om, såklart, Dalaröutsikten var bättre/finare för att platsen var dyrare. Njut av båda, jag har ingen kvar men en stor tomt med utsikt över Magelungen.

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
C
S Surly skrev:
Söndagsmiddag blev 250 gr råbiff av innanlår. Till det en röra av creme fraiche, finhackad hackad kapris och dijonsenap. Inte lika snyggt som på restaurang men väldigt gott![bild]
Så sugen jag blev nu. Det var längesedan.

• Gilla
Surly
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Så sugen jag blev nu. Det var längesedan.
Det var längesedan för oss också, väljer alltid restaurang efter huruvida det finns råbiff eller ej på menyn. Nu var det längesedan vi var ute och åt så råbiffabstinensen var påtaglig och fick ta saken i egna händer helt enkelt! 😁

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
Åsa Lund
Stående tillbehör till maten såhär års är "Sommarsallad", vilket är plocksallad med sommardressing. Dressingen görs av honung, vinäger och grädde, mormors recept 😋

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
C
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Stående tillbehör till maten såhär års är "Sommarsallad", vilket är plocksallad med sommardressing. Dressingen görs av honung, vinäger och grädde, mormors recept 😋
Låter som en god dressing

Skitful bild på otroligt god hemgjord smörgåstårta!
Grannen knackade på sent igår kväll och lämnade en stor bit smörgåstårta som hon tyckte vi skulle ha till frukost så här första dagen på semestern, det räckte både till frukost och lunch 👌
Grannar :heart:
Maträtt på tallrik, troligen sallad eller macka, ovanpå personens ben. Avslappnad miljö. Fokus på maten.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Patrik440 och 9 till
  • Laddar…
C
Lill72 Lill72 skrev:
Skitful bild på otroligt god hemgjord smörgåstårta!
Grannen knackade på sent igår kväll och lämnade en stor bit smörgåstårta som hon tyckte vi skulle ha till frukost så här första dagen på semestern, det räckte både till frukost och lunch 👌
Grannar :heart:
[bild]
Ser gott ut och snälla grannar. Själv ska jag med göra smörgåstårta i sommar.

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
Favorit i repris - pastagratäng med spenat. Grönsallad med Italian dressing. Vid omtaget gick det snett 🥴
Gratinerade pastaformar med sallad på tallrik, ölglas bredvid, salt- och pepparkvarnar och servetter i bakgrunden.
Skapa konto
Måltid med sallad och ravioli, italiensk dressing, dryck i glas, bestick och servetter på brunt bord.
Skapa konto

• Gilla
Kramla och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.