AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
@atomlab efter ditt tjat så provade jag vodka. Okej inte lika bra som champagne. Hade stället inte propsat på vodka hade jag kört champagne :)

[bild]
Jag tycker att det ska till en tunn skiva citron (som äts hel per mumsbit) för att lyfta vodkan.

Eller kanske inte skiva, åttondels eller så....

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Jag tycker att det ska till en tunn skiva citron (som äts hel per mumsbit) för att lyfta vodkan.

Eller kanske inte skiva, åttondels eller så....
Till vodkan eller kaviar? Jag tycker kaviar ska ha så lite tillbehör som möjligt

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Till vodkan eller kaviar? Jag tycker kaviar ska ha så lite tillbehör som möjligt
Till kombinationen, tycker det behövs fräschör med. Inte bara salt kaviar och sprit.

H hapazard skrev:
Till kombinationen, tycker det behövs fräschör med. Inte bara salt kaviar och sprit.
Hmm, nja. Det tar fokus från kaviarn men det gör ju även vodkan, mycket bättre med champagne.

Hmm, nja. Det tar fokus från kaviarn men det gör ju även vodkan, mycket bättre med champagne.
Ja, champagnen har ju fräschör.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Enda gången det är gott med mycket tillbehör till kaviaren är när man flyger då man får så mycket att det är roligt att testa lite hackat ägg och bröd. Men kul att du iaf provade Anders, jag står ändå på mig att en isad kall vodka är bättre ;)

Storsockret
Ris, tofu och stekta grönsaker

En skål med ris, stekt tofu och blandade grönsaker som pak choi och champinjoner, ser ut som asiatisk mat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Huzzbutt och 5 till
  • Laddar…
Isbjörnens Kaviar och kokt ägg på en macka med bädd av ett tjockt lager Bregott.
Käkar oftast kaviar som inte behöver sköljas ner med vodka eller champagne...

• Gilla
MasMats och 5 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Isbjörnens Kaviar och kokt ägg på en macka med bädd av ett tjockt lager Bregott.
Käkar oftast kaviar som inte behöver sköljas ner med vodka eller champagne...
Bra där, man skall inte äta upp den blivande avkomman till hotade arter.
Är väl bättre att äta kackerlackor, syrsor eller mjöllarver. eller varför inte flamberade fästingar, ett fullständigt onödigt äckligt litet kryp.
Funkar säkert fint med ett glas champagne

GoC GoC skrev:
Bra där, man skall inte äta upp den blivande avkomman till hotade arter.
Är väl bättre att äta kackerlackor, syrsor eller mjöllarver. eller varför inte flamberade fästingar, ett fullständigt onödigt äckligt litet kryp.
Funkar säkert fint med ett glas champagne

Fästingar är absolut inte onödiga.

Det bästa är en kaviarmacka till 9 tiden och sedan en kaviar sked med vodka efter middagen.

A atomlab skrev:
Enda gången det är gott med mycket tillbehör till kaviaren är när man flyger då man får så mycket att det är roligt att testa lite hackat ägg och bröd. Men kul att du iaf provade Anders, jag står ändå på mig att en isad kall vodka är bättre ;)
Varför välja när man kan ta både och. Kanske som en ubåt.

ullberg
Mitt ute i ingenstans, och samtidigt på gångavstånd från det vi kallar hemma har ett gäng drivna personer startat en hemma hos-restaurang, fantastiskt kul och gott att få avnjuta i deras hem. Det här kommer vi återkomma till!

En måltid med sallad, kött, krutonger på guldfärgad tallrik, vattenglas och vinglas ovanpå ett träbord.
Skapa konto

Ett fat med mat: rostade potatisstrån, crème fraîche, löjrom. Glas och kniv syns; mysig restaurangmiljö.
Skapa konto

Ett välpreparerat maträtt på vit tallrik med fisk, sås, svamp och strödd gräslök, serveras vid ett träbord.
Skapa konto

Tallrik med mat, dessert med päron, glass, chokladsås, en vinglasfot och vatten, på träbord.
Skapa konto

/U

• Gilla
  • Älska
MsTake och 10 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Varför välja när man kan ta både och. Kanske som en ubåt.
Dagen man blandar störrom med torskrom (Kalles) så tror jag nog stören själv kommer skaffa bakben samt lungor och personligen gå upp ur vattnet och slå ner mig.

• Haha
  • Gilla
GladanS och 2 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Fästingar är absolut inte onödiga.

Det bästa är en kaviarmacka till 9 tiden och sedan en kaviar sked med vodka efter middagen.
Vad gör fästingar för nytta utom att sprida smitta?
Stören försöker i alla fall få leva ett liv i lugn och ro utan att någon lägger sig i deras barnafödande.

GoC GoC skrev:
Vad gör fästingar för nytta utom att sprida smitta?
Stören försöker i alla fall få leva ett liv i lugn och ro utan att någon lägger sig i deras barnafödande.
Precis. Sprida smitta, och då inte bara tbe, är vad den gör så att främst djurlivet får ett starkare immunförsvar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.