1 419 276 läst ·
17 740 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Får ta ner tråden med lite ungkarlsmisär.
Som en del av det primitiva båtlivet måste det jag gör funka på två lågor och med begränsade resurser av kryddor och annat.
Anklår saltat och pepprat. Brynt runtom i smör. Därefter bräserat genom att lägga ner finhackad rödlök och portobellosvamp runtom. Svampen och löken släpper precis tillräckligt med vätska. När köttet vilat har skyn efterputtrat med en skvätt öl och lite chilisås varefter den retts med grädde. Mos på fast potatis och en bit palsternacka. Enbart salt i kokvattnet och mjölk i moset. Inget annat.
Notera oliver direkt ur burk med etiketten uppochner. Standarden sjunker...
Mvh Findus
Som en del av det primitiva båtlivet måste det jag gör funka på två lågor och med begränsade resurser av kryddor och annat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anklår saltat och pepprat. Brynt runtom i smör. Därefter bräserat genom att lägga ner finhackad rödlök och portobellosvamp runtom. Svampen och löken släpper precis tillräckligt med vätska. När köttet vilat har skyn efterputtrat med en skvätt öl och lite chilisås varefter den retts med grädde. Mos på fast potatis och en bit palsternacka. Enbart salt i kokvattnet och mjölk i moset. Inget annat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh Findus
Skulle gladeligen äta en tallrik av ovanstående.findus42 skrev:
Får ta ner tråden med lite ungkarlsmisär.
[bild]
[bild]
Mvh Findus
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
Åt nåt liknande på semestern nyligen, har köpt kyckling-kebabkött som jag tror kommer passa, ska sen blanda med ugnsstekt paprika och lök, kanske lite groddar...vitkål, och rulla in. Det var väldigt gott så hoppas jag lyckas få till liknande. Ostgratinerade tortillas är alltid gott!Lill72 skrev:
Va fasiken, skulle inte kunna tillaga liknande om jag ens hade fyra lågor och en medarbetare! Maten jag lagar är oftast god men jag är helt klart inte en multi-tasking människa i köksregionerna, blir lite stressad bara av att se din tillagningfindus42 skrev:
Tur att du hade vänt olivburken uppochned
Låter väldigt gott med vitkål i, det ska testas nästa gång. Jag hade bara kyckling, champinjoner, lök, sambal olek och creme fraiche.Maria T skrev:
Varierad framgång i köket det senaste. Kycklingrester från hel kyckling i lergryta och lite wokade grönsaker spetsat med sambal oelek och sweet chilisås. Tyvärr hade jag rensat lite dåligt och de medföljande broskbitarna hamnade naturligtvis på frugans tallrik. Ingen succé där direkt. Turligt nog hade hon tjuvat lite på morgondagens skinnklåda (pun intended) så krisen avblåstes 
Är det skinnklådan vi ser i bild? Ser ut som sparris och spagetti?K Kjell_G skrev:Varierad framgång i köket det senaste. Kycklingrester från hel kyckling i lergryta och lite wokade grönsaker spetsat med sambal oelek och sweet chilisås. Tyvärr hade jag rensat lite dåligt och de medföljande broskbitarna hamnade naturligtvis på frugans tallrik. Ingen succé där direkt. Turligt nog hade hon tjuvat lite på morgondagens skinnklåda (pun intended) så krisen avblåstes![]()