Kycklingtortilla som kommer att serveras med picklad blomkål, broccoli och rödlök.
Kök, träbänk, ugnsform med enchiladas, gratinerade med ost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tillbaka i civilisationen

[bild]
Charmant;)(y)

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Storsockret
Redan dags för middag, gör inget annat än äter här hemma. Pasta och vitvinssås med kräftstjärtar

Ett fat med fettuccine alfredo toppat med riven hummer, serveras på ett vitt, dekorerat tallrik.
Skapa konto

• Gilla
galento och 7 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Redan dags för middag, gör inget annat än äter här hemma. Pasta och vitvinssås med kräftstjärtar

[bild]
Låter ljuvligt!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Får ta ner tråden med lite ungkarlsmisär.

Som en del av det primitiva båtlivet måste det jag gör funka på två lågor och med begränsade resurser av kryddor och annat.
Skivad stek på tallrik, kastrull med mos, köksmiljö.
Skapa konto

Anklår saltat och pepprat. Brynt runtom i smör. Därefter bräserat genom att lägga ner finhackad rödlök och portobellosvamp runtom. Svampen och löken släpper precis tillräckligt med vätska. När köttet vilat har skyn efterputtrat med en skvätt öl och lite chilisås varefter den retts med grädde. Mos på fast potatis och en bit palsternacka. Enbart salt i kokvattnet och mjölk i moset. Inget annat.
Middag med öl, vin, ärtsoppa, senapsburk och potatismos på träbricka i kökmiljö.
Skapa konto

Notera oliver direkt ur burk med etiketten uppochner. Standarden sjunker...
Mvh Findus

• Gilla
  • Älska
Gordonsetter och 14 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Får ta ner tråden med lite ungkarlsmisär.

Som en del av det primitiva båtlivet måste det jag gör funka på två lågor och med begränsade resurser av kryddor och annat.
[bild]
Anklår saltat och pepprat. Brynt runtom i smör. Därefter bräserat genom att lägga ner finhackad rödlök och portobellosvamp runtom. Svampen och löken släpper precis tillräckligt med vätska. När köttet vilat har skyn efterputtrat med en skvätt öl och lite chilisås varefter den retts med grädde. Mos på fast potatis och en bit palsternacka. Enbart salt i kokvattnet och mjölk i moset. Inget annat.
[bild]
Notera oliver direkt ur burk med etiketten uppochner. Standarden sjunker...
Mvh Findus
Skulle gladeligen äta en tallrik av ovanstående. (y):)

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Skulle gladeligen äta en tallrik av ovanstående. (y):)
Jag också. Verkar dock jobbigt att först behöva bygga en båt att laga maten i.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Totte lille och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Var med kollegor på Evolushi i Göteborg igår. Mums!
En tallrik med sushi, ångande presentation, öl i förgrunden, människor som äter i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
dilemma och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Lill72 Lill72 skrev:
Kycklingtortilla som kommer att serveras med picklad blomkål, broccoli och rödlök.
[bild]
Åt nåt liknande på semestern nyligen, har köpt kyckling-kebabkött som jag tror kommer passa, ska sen blanda med ugnsstekt paprika och lök, kanske lite groddar...vitkål, och rulla in. Det var väldigt gott så hoppas jag lyckas få till liknande. Ostgratinerade tortillas är alltid gott!

Maria T
findus42 findus42 skrev:
Får ta ner tråden med lite ungkarlsmisär... Standarden sjunker...
Va fasiken, skulle inte kunna tillaga liknande om jag ens hade fyra lågor och en medarbetare! Maten jag lagar är oftast god men jag är helt klart inte en multi-tasking människa i köksregionerna, blir lite stressad bara av att se din tillagning :sweat:
Tur att du hade vänt olivburken uppochned ;)

Dagens kycklingpasta med basilika och fetaost blev mycket god, trots att såsen skar sig. Vitt vin, fond och matlagningsgrädde trivdes inte ihop idag.

En tallrik pasta med kyckling, grädde, spenat och parmesan på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Åt nåt liknande på semestern nyligen, har köpt kyckling-kebabkött som jag tror kommer passa, ska sen blanda med ugnsstekt paprika och lök, kanske lite groddar...vitkål, och rulla in. Det var väldigt gott så hoppas jag lyckas få till liknande. Ostgratinerade tortillas är alltid gott!
Låter väldigt gott med vitkål i, det ska testas nästa gång. Jag hade bara kyckling, champinjoner, lök, sambal olek och creme fraiche.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Varierad framgång i köket det senaste. Kycklingrester från hel kyckling i lergryta och lite wokade grönsaker spetsat med sambal oelek och sweet chilisås. Tyvärr hade jag rensat lite dåligt och de medföljande broskbitarna hamnade naturligtvis på frugans tallrik. Ingen succé där direkt. Turligt nog hade hon tjuvat lite på morgondagens skinnklåda (pun intended) så krisen avblåstes ;)

• Middagsdukning med grönsakswok, vitt ris, ljus, vattenglas, blommig bordstablett och rottingbrödkorg.
    Skapa konto
  • Gratinerad pasta i ugnssäker form på spishäll, gyllenbrun, ostsås, köksmiljö i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Varierad framgång i köket det senaste. Kycklingrester från hel kyckling i lergryta och lite wokade grönsaker spetsat med sambal oelek och sweet chilisås. Tyvärr hade jag rensat lite dåligt och de medföljande broskbitarna hamnade naturligtvis på frugans tallrik. Ingen succé där direkt. Turligt nog hade hon tjuvat lite på morgondagens skinnklåda (pun intended) så krisen avblåstes ;)
Är det skinnklådan vi ser i bild? Ser ut som sparris och spagetti?

Ingen som äter biff idag?

• Gilla
  • Haha
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.