1 339 271 läst ·
16 349 svar
1339k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
De flesta av döttrarna är hemma och ett par har kompis med sig.
Så varför inte varma mackor.
Tar vad vi har, på denna plåt är det svamp, aubergine, ketchup och ost.
Skinka ost ketchup.
Banan med curry och ketchup, ost kommer snart.
En plåt till har andra mixar bland annat en jag gillar med majonnäs, dijon, lite svamp, skinka (skinkan strimlar vi alltid) och ost.
Så länge man har ost hemma blir det nått att äta.
Så varför inte varma mackor.
Tar vad vi har, på denna plåt är det svamp, aubergine, ketchup och ost.
Skinka ost ketchup.
Banan med curry och ketchup, ost kommer snart.
En plåt till har andra mixar bland annat en jag gillar med majonnäs, dijon, lite svamp, skinka (skinkan strimlar vi alltid) och ost.
Så länge man har ost hemma blir det nått att äta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
Lite osäker på om jag ska lägga upp detta här eller i hundtråden eller i kattråden men valde denna. Maten blev högrevspuck, högrev som mals i ett par omgångar, samt bearnaisesås och klyftpotatis.
Både valpen och katten blev också nöjda. Kött till den ena och b-sås till den andra.
Både valpen och katten blev också nöjda. Kött till den ena och b-sås till den andra.
Logga in
Skapa konto
Grillar lite kycklingfiléer ikväll.
Och till det en blandning av det vi hade i kylen. Potatis, sötpotatis, aubergine, spetspaprika, svamp. Här på bilden halvvägs klara. Tog rosmarin från trädgården och allt är blandat med olivolja och salt.
Och till det en blandning av det vi hade i kylen. Potatis, sötpotatis, aubergine, spetspaprika, svamp. Här på bilden halvvägs klara. Tog rosmarin från trädgården och allt är blandat med olivolja och salt.
Logga in
Skapa konto
Gjorde en gulaschsoppa på högrev med chilisting och gremolata till den årliga ljusstöpningen med 13 vuxna och 10 barn, sa bara slurp pga gott, backning och lite snålt recept. Som en av kockarna fick jag köra på barnens goda köttfärssås och linguini så ”gästerna” fick gulasch.