1 339 145 läst ·
16 348 svar
1339k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Ingen mat, men ett tips om en jäkligt god och stark chilipasta. Rejält drag i den burken så den måste användas med eftertanke om man är känslig för stark mat. Gjorde missen första gången att häva i en rejäl tesked när det skulle lagas ”heta räkor”. Hela huset blev fyllt av capsaicin så blev hostande och behov för att vädra rejält
Men i morgon vankas Slottstek med gräddsås och svartvinbärsgelé.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi brukar köra skinka, salami, lök, tonfisk från burk och hackade oliver, sen enbart kronärtskockshjärta (lyx!) och ananas för den där älskade individen som inte äter kött eller fisk. Gärna riven mozzarellaost på för att det smälter bättre. Pizza kan modifieras i det oändliga, och jag har ätit en glutenfri vegan-pizza med enbart tomatsås och fake-ost, Margherita alltså, som var otroligt god. Såååå, kärleken ligger både i handlaget, gräddandet och pålägget. Vår närliggande pizzarestaurang har ljuvligt goda pizzor - kanterna vill alla äta - så det lönar sig knappt "meket" att göra egenbakade.FredrikR skrev:
Hade burken en varningstext på svenska eller engelska? Jag köper rätt ofta "saker" i mindre butiker som har ett roligt varierat utbud från andra länder. Det händer att det blir tokigt med doseringen, som i ditt fall, men oftast är det bara många plus vad gäller smak.GoC skrev:
Ingen mat, men ett tips om en jäkligt god och stark chilipasta. Rejält drag i den burken så den måste användas med eftertanke om man är känslig för stark mat. Gjorde missen första gången att häva i en rejäl tesked när det skulle lagas ”heta räkor”. Hela huset blev fyllt av capsaicin så blev hostande och behov för att vädra rejält
[bild]
Nej, men av bilden att döma borde jag förstått att den var jävligt stark.Maria T skrev:
Det är stekt chili, vitlök och rödlök i den.
Nu har jag snart tio års erfarenhet av styrkan i den, så allt från en knivsudd till en halv tesked är lagom mängd.
Till och med svärmor, som bara använt vitpeppar, tycker den är god.
Gör det mesta lite pikant och lyfter smaken på det mesta, gulasch blir jäkligt god. Som sagt är försiktighet viktig om man inte är van vid stark mat och då den är ”färdiglagad” så kan man spetsa lite extra om man för ovanlighetens skull råkat ha i lite för lite.
Den är helt fantastisk! Nästan lite för stark men så grymt god smak. Var längesedan jag hade den hemma men får skaffa den igen asap.GoC skrev:
[bild]