R
Maskintok skrev:
Stockholm. Italiensk fusion. 175 kronor för Antipasto och varmrätt. 200 kronor för vinpaket

sist jag kollade så var 175 kr gånger 2 =350 kr... Inte 375 kr som du skrev..
Och vinpaket 200 kr...
Din läsförståelse är inte på topp. Jag frågade om det var 200:- för mat och vin, eller 375:- totalt (175 + 200). Vet inte varför du blandar in ytterligare en person.

Jag förstår faktiskt inte varför du ö.h.t. svarar på en direkt fråga till Anders heller. En fråga som du antagligen inte kan svara på. Måste du lägga dig i allt?

Hur som helst, jag inser efter att ha tänkt efter lite att det förstnämnda är orimligt så den lunchen lär ha kostat 375:-. Fortfarande prisvärt men inte så billigt att min avundsjuka över att inte bo i Stockholm blir ohanterbar :)
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Tack för tramset.



Du är en mästare att uttrycka dig obegripligt. Dessutom förstår jag att du bara gissar för du har så vitt jag vet ingen koll på lunchpriser i Stockholm.
Spännande! Sthlm är vackert för turister och där finns gott om ställen och affärer av en helt annan kaliber än i Gbg. Tror knappt det finns något likande ställe här som man kan snabbt glida in på och få så fin mat. HAr mer föreställningen att i Gbg är de ställen med så fin mat, de är mer fine-dining och är ställen man behöver förbruka rätt lång tid på. Men jag kan ha fel. Dessutom skulle jag ha svårt att lita på dem tror jag, rädd för att bli besviken på maten.

Thörnströms är fint (om det finns kvar?) men då behöver man rätt bra med tid. För lång tid för min del.


Typ Vapiano i Gbg skulle vara ett delikat Italienskt ställe. Fick ont i magen av stressen och att stå i olika köer tre gånger, missade mycket av samtal med sällskapet och dessutom var pastan inte riktigt kokt, de försvarade sig med "al dente"

Menar inte Fiskekrogen och Sjömagasinet, för de är utpräglade fiskrestauranger.
 
R
Magnus Filip skrev:
Typ Vapiano i Gbg skulle vara ett delikat Italienskt ställe.
Vem har sagt det? Vapiano är en Tysk restaurangkedja som serverar Italiensk mat.

De är förstås som kedjor brukar vara, industriella och vinstmaximerade. Ungefär som att kalla Jensens böfhus för en fin köttrestaurang :)

Det finns m.a.o. inte en chans att de skulle nå upp till någon gourmestandard.
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Vem har sagt det? Vapiano är en Tysk restaurangkedja som serverar Italiensk mat.

De är förstås som kedjor brukar vara, industriella och vinstmaximerade. Ungefär som att kalla Jensens böfhus för en fin köttrestaurang :)

Det finns m.a.o. inte en chans att de skulle nå upp till någon gourmestandard.
Hehe, eftersom många i göteborg gillar Håkan skulle det inte förvåna mig om de även klassade Vapiano högt, smaken är som….
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
P
jag känner att jag får ta och fråga @Marlen Eskilsson om detta med TS och trådar..

Jag hittar ingenstans information om vad som gäller angående "ägandet" om trådar man startat..
Att forumet äger själva tråden och dess innehåll är en sak... Men vad har TS för rättighet att hålla tråden till sitt ämne och till den ton som skall vara gällande efter forumets regler..

att vissa ifrågasätter vad som ska få vara i tråden trots att de inte är TS finner jag inte logiskt.
Och nej jag kastar inte sten i glashus, jag är medveten om att jag har gått och gjort detta själv, det hör inte hit i denna fråga, just nu.

utan jag frågar just är det TS eller är det alla andra som bestämmer innehållet och tonen emot andra och från andra enligt gällande forumregler i tråden?
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Ja, att använda vapiano som referens var väl lite utanför banan…Visst finns det ett antal riktigt bra restauranger i Göteborg också. Att de inte är lika många som i Stockholm har ju sin naturliga förklaring i befolkningsmängden om inte annat.

Tavolo kan vara ett tips om du vill ha bra ställe som inte är fine dining.
 
R RoAd skrev:
200:- för förrätt, varmrätt, och vin? Så billigt kan det väl ändå inte vara med den klassen på mat?

Missförstår jag, och det är 375:- för två rätter och två glas vin?
Nej det är så billigt. Stockholm eller kanske Sveriges prisvärdaste restaurang :D

edit: haha jag missförstod ditt missförstånd. Det kostar 175 + 200

(ingen bib utan Nebbiolo, Barolo osv)
 
Redigerat:
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
R RoAd skrev:
200:- för förrätt, varmrätt, och vin? Så billigt kan det väl ändå inte vara med den klassen på mat?

Missförstår jag, och det är 375:- för två rätter och två glas vin?
200 så får du två fullstora glas. Lilla paketet på 100 kronor så får du två mindre glas.
 
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej det är så billigt. Stockholm eller kanske Sveriges prisvärdaste restaurang :D

edit: haha jag missförståg ditt missförstånd. Det kostar 175 + 200

(ingen bib utan Nebbiolo, Barolo osv)
Det var tur du hann klargöra innan jag svarade, avundsjukan hade mig i ett fast grepp i några sekunder ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Det var tur du hann klargöra innan jag svarade, avundsjukan hade mig i ett fast grepp i några sekunder ;)
Fast 175 + 200 eller + 100 är fan sjukt billigt. :D
Såg du likade ankleversmörsbilden så du ser ju var du får för pengarna :p

edit: och då ska jag tillägga att antipaston håller samma kvalitet. Jag tar oftast bara bild på varmrätten
 
Finns sjukt bra ställen i götet.
Här var vi förra sommaren tex Systrarna Marmelad

216984102_10226974592539329_4734782706850454664_n.jpg
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast 175 + 200 eller + 100 är fan sjukt billigt. :D
Såg du likade ankleversmörsbilden så du ser ju var du får för pengarna :p

edit: och då ska jag tillägga att antipaston håller samma kvalitet. Jag tar oftast bara bild på varmrätten
Ja under 300 för två rätter och ett glas vin är ruskigt bra när maten håller så hög klass.

Ser att jag läste fel och att de matchar även det lilla paketet med två olika vin. Grymt.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Ja under 300 för två rätter och ett glas vin är ruskigt bra när maten håller så hög klass.

Ser att jag läste fel och att de matchar även det lilla paketet med två olika vin. Grymt.
Japp samma paket bara mindre glas :)
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Åsa Lund
Maskintok skrev:
jag känner att jag får ta och fråga @Marlen Eskilsson om detta med TS och trådar..

Jag hittar ingenstans information om vad som gäller angående "ägandet" om trådar man startat..
Att forumet äger själva tråden och dess innehåll är en sak... Men vad har TS för rättighet att hålla tråden till sitt ämne och till den ton som skall vara gällande efter forumets regler..TE]
Att det går OT ibland kan ju hända (och händer) den bästa. Det är sällan illa ment och brukar rätta sig några inlägg längre fram.
Men tonen ska ALLTID följa forumets regler. Om det är nån medlem som retar sig på en annan medlem (kan hända) så får den förstnämnde se till att låta bli att vara elak i sina inlägg åtminstone. Vems tråd det är spelar ingen roll.
Vill man nättrolla och häva ur sig spydigheter får man gå till annan plats på nätet tycker jag.
 
Maskintok skrev:
jag känner att jag får ta och fråga @Marlen Eskilsson om detta med TS och trådar..

Jag hittar ingenstans information om vad som gäller angående "ägandet" om trådar man startat..
Att forumet äger själva tråden och dess innehåll är en sak... Men vad har TS för rättighet att hålla tråden till sitt ämne och till den ton som skall vara gällande efter forumets regler..

att vissa ifrågasätter vad som ska få vara i tråden trots att de inte är TS finner jag inte logiskt.
Och nej jag kastar inte sten i glashus, jag är medveten om att jag har gått och gjort detta själv, det hör inte hit i denna fråga, just nu.

utan jag frågar just är det TS eller är det alla andra som bestämmer innehållet och tonen emot andra och från andra enligt gällande forumregler i tråden?
Precis som du har åsikter i trådar får andra ha det också. Om någon tycker att en tråd ”spårar ur” så måste man självklart ha sin fulla rätt att uttrycka det. Allt annat vore odemokratiskt, och det är som bekant inte riktigt inne just nu… ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.