1 421 687 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Din läsförståelse är inte på topp. Jag frågade om det var 200:- för mat och vin, eller 375:- totalt (175 + 200). Vet inte varför du blandar in ytterligare en person.Maskintok skrev:
Jag förstår faktiskt inte varför du ö.h.t. svarar på en direkt fråga till Anders heller. En fråga som du antagligen inte kan svara på. Måste du lägga dig i allt?
Hur som helst, jag inser efter att ha tänkt efter lite att det förstnämnda är orimligt så den lunchen lär ha kostat 375:-. Fortfarande prisvärt men inte så billigt att min avundsjuka över att inte bo i Stockholm blir ohanterbar
Spännande! Sthlm är vackert för turister och där finns gott om ställen och affärer av en helt annan kaliber än i Gbg. Tror knappt det finns något likande ställe här som man kan snabbt glida in på och få så fin mat. HAr mer föreställningen att i Gbg är de ställen med så fin mat, de är mer fine-dining och är ställen man behöver förbruka rätt lång tid på. Men jag kan ha fel. Dessutom skulle jag ha svårt att lita på dem tror jag, rädd för att bli besviken på maten.R RoAd skrev:
Thörnströms är fint (om det finns kvar?) men då behöver man rätt bra med tid. För lång tid för min del.
Typ Vapiano i Gbg skulle vara ett delikat Italienskt ställe. Fick ont i magen av stressen och att stå i olika köer tre gånger, missade mycket av samtal med sällskapet och dessutom var pastan inte riktigt kokt, de försvarade sig med "al dente"
Menar inte Fiskekrogen och Sjömagasinet, för de är utpräglade fiskrestauranger.
Vem har sagt det? Vapiano är en Tysk restaurangkedja som serverar Italiensk mat.Magnus Filip skrev:
De är förstås som kedjor brukar vara, industriella och vinstmaximerade. Ungefär som att kalla Jensens böfhus för en fin köttrestaurang
Det finns m.a.o. inte en chans att de skulle nå upp till någon gourmestandard.
Hehe, eftersom många i göteborg gillar Håkan skulle det inte förvåna mig om de även klassade Vapiano högt, smaken är som….R RoAd skrev:
jag känner att jag får ta och fråga @Marlen Eskilsson om detta med TS och trådar..
Jag hittar ingenstans information om vad som gäller angående "ägandet" om trådar man startat..
Att forumet äger själva tråden och dess innehåll är en sak... Men vad har TS för rättighet att hålla tråden till sitt ämne och till den ton som skall vara gällande efter forumets regler..
att vissa ifrågasätter vad som ska få vara i tråden trots att de inte är TS finner jag inte logiskt.
Och nej jag kastar inte sten i glashus, jag är medveten om att jag har gått och gjort detta själv, det hör inte hit i denna fråga, just nu.
utan jag frågar just är det TS eller är det alla andra som bestämmer innehållet och tonen emot andra och från andra enligt gällande forumregler i tråden?
Jag hittar ingenstans information om vad som gäller angående "ägandet" om trådar man startat..
Att forumet äger själva tråden och dess innehåll är en sak... Men vad har TS för rättighet att hålla tråden till sitt ämne och till den ton som skall vara gällande efter forumets regler..
att vissa ifrågasätter vad som ska få vara i tråden trots att de inte är TS finner jag inte logiskt.
Och nej jag kastar inte sten i glashus, jag är medveten om att jag har gått och gjort detta själv, det hör inte hit i denna fråga, just nu.
utan jag frågar just är det TS eller är det alla andra som bestämmer innehållet och tonen emot andra och från andra enligt gällande forumregler i tråden?
Ja, att använda vapiano som referens var väl lite utanför banan…Visst finns det ett antal riktigt bra restauranger i Göteborg också. Att de inte är lika många som i Stockholm har ju sin naturliga förklaring i befolkningsmängden om inte annat.
Tavolo kan vara ett tips om du vill ha bra ställe som inte är fine dining.
Tavolo kan vara ett tips om du vill ha bra ställe som inte är fine dining.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Nej det är så billigt. Stockholm eller kanske Sveriges prisvärdaste restaurangR RoAd skrev:
edit: haha jag missförstod ditt missförstånd. Det kostar 175 + 200
(ingen bib utan Nebbiolo, Barolo osv)
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Det var tur du hann klargöra innan jag svarade, avundsjukan hade mig i ett fast grepp i några sekunderAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Fast 175 + 200 eller + 100 är fan sjukt billigt.R RoAd skrev:
Såg du likade ankleversmörsbilden så du ser ju var du får för pengarna
edit: och då ska jag tillägga att antipaston håller samma kvalitet. Jag tar oftast bara bild på varmrätten
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Finns sjukt bra ställen i götet.
Här var vi förra sommaren tex Systrarna Marmelad

Här var vi förra sommaren tex Systrarna Marmelad

Ja under 300 för två rätter och ett glas vin är ruskigt bra när maten håller så hög klass.AndersMalmgren skrev:
Ser att jag läste fel och att de matchar även det lilla paketet med två olika vin. Grymt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Maskintok skrev:jag känner att jag får ta och fråga @Marlen Eskilsson om detta med TS och trådar..
Jag hittar ingenstans information om vad som gäller angående "ägandet" om trådar man startat..
Att forumet äger själva tråden och dess innehåll är en sak... Men vad har TS för rättighet att hålla tråden till sitt ämne och till den ton som skall vara gällande efter forumets regler..TE]
Att det går OT ibland kan ju hända (och händer) den bästa. Det är sällan illa ment och brukar rätta sig några inlägg längre fram.
Men tonen ska ALLTID följa forumets regler. Om det är nån medlem som retar sig på en annan medlem (kan hända) så får den förstnämnde se till att låta bli att vara elak i sina inlägg åtminstone. Vems tråd det är spelar ingen roll.
Vill man nättrolla och häva ur sig spydigheter får man gå till annan plats på nätet tycker jag.
Precis som du har åsikter i trådar får andra ha det också. Om någon tycker att en tråd ”spårar ur” så måste man självklart ha sin fulla rätt att uttrycka det. Allt annat vore odemokratiskt, och det är som bekant inte riktigt inne just nu…Maskintok skrev:jag känner att jag får ta och fråga @Marlen Eskilsson om detta med TS och trådar..
Jag hittar ingenstans information om vad som gäller angående "ägandet" om trådar man startat..
Att forumet äger själva tråden och dess innehåll är en sak... Men vad har TS för rättighet att hålla tråden till sitt ämne och till den ton som skall vara gällande efter forumets regler..
att vissa ifrågasätter vad som ska få vara i tråden trots att de inte är TS finner jag inte logiskt.
Och nej jag kastar inte sten i glashus, jag är medveten om att jag har gått och gjort detta själv, det hör inte hit i denna fråga, just nu.
utan jag frågar just är det TS eller är det alla andra som bestämmer innehållet och tonen emot andra och från andra enligt gällande forumregler i tråden?
