C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En fläsksida med knaprig svål är det bästa som finns så sjukt gott, mycket godare än bacon :)
Det är väl en välkänd Internet-sanning att inget slår bacon!?
:rofl:

Ja ja, den är på 2,5 kg så det räcker till både och ;)

C cpalm skrev:
Det är väl en välkänd Internet-sanning att inget slår bacon!?
:rofl:

Ja ja, den är på 2,5 kg så det räcker till både och ;)
Bacon är grymt överskattat enligt mig. Är trevligt till vissa grejer, som scrambled eggs osv

• Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
Bacon är grymt överskattat enligt mig. Är trevligt till vissa grejer, som scrambled eggs osv
Bacon är totalvidrigt, men prova kalkonbacon från Tulip. Ohälsosamt salt, men hälsosamt magert och perfekt till pastasås typ carbonara.
(Lyckligt ovetande om hur fåglarna behandlas)

Igen Igen skrev:
Bacon är totalvidrigt, men prova kalkonbacon från Tulip. Ohälsosamt salt, men hälsosamt magert och perfekt till pastasås typ carbonara.
(Lyckligt ovetande om hur fåglarna behandlas)
Haha, du lever i gamla Sverige. Carbonara ska ha griskind eller finaste stekfläsk

Haha, du lever i gamla Sverige. Carbonara ska ha griskind eller finaste stekfläsk
Visstja, jag är ny här:cool:

Pappan ordnade mat, Chopchop till mig och grabbarna.
Mätt och belåten men lite oviss då lyckokakan var tom.. :oops:

• Haha
Igen och 1 till
  • Laddar…
P
Vilken olycka!

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Tagliatelle och viltragu

En tallrik med tagliatelle toppad med viltragu och riven ost, serverad på ett vitt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller bandspagetti och köttfärssås som vi säger i skogen :)

• Gilla
  • Älska
Violina och 8 till
  • Laddar…
Man kan nästan ana av första bilden vad som stod på menyn här...
Råa köttbollar av kryddad köttfärs på ett fat redo för matlagning, med ketchup i bakgrunden.
Skapa konto

Mycket riktigt, hamburgare, äldste sonen kryddade och bollade 1kg köttfärs medans jag duschade min gamla och då svettiga kropp efter dagens cykeltur.
Hamburgare med köttfärsbiffar, ost, bacon, rödlök och pickles på en tallrik.
Skapa konto

Blev för mycket på gång samtidigt för att osten skulle bli pålagd på stekbordet, ungarna förlät mig och alla tycktes vara nöjda och mätta. :love:

• Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Mycket riktigt, hamburgare, äldste sonen kryddade och bollade 1kg köttfärs medans jag duschade min gamla och då svettiga kropp efter dagens cykeltur.
[bild]
Blev för mycket på gång samtidigt för att osten skulle bli pålagd på stekbordet, ungarna förlät mig och alla tycktes vara nöjda och mätta. :love:
Hamburgare igår till kvällen och i matlådan.
Det är så jäkla gott :)

Lite sambal i färsen brukar bli bra, annars bara kryddor så kör jag

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

[bild]
Tipsa, rulla den malda högreven i en rulle (löst ska vara ganska luftigt). Skiva i lagom tjocka skivor. Blir luftgt och fina burgare av det

• Gilla
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Tipsa, rulla den malda högreven i en rulle (löst ska vara ganska luftigt). Skiva i lagom tjocka skivor. Blir luftgt och fina burgare av det
Fast då blir det ju inga smash burgare :thinking::D

• Haha
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Känner till, ta det direkt ur kvarnen, i färsens riktning allra helst :ok:
Nu var detta smashburgare, och säg inget till nån men detta var 15% köttfärs.. (som dessutom var nersatt 30% då den gick ut imorron :oops:) men självklart svenskt kött. (y)

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fast då blir det ju inga smash burgare :thinking::D
Jag tycker bara det blir så luftigt och fint. Också viktigt att man maler med grovt.

Om ni kan hitta någon som säljer 8 veckors hängmörad högrev så testa detta. Köttet är nästan svart i färgen. Sjukt gott!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.