AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vafan. Lunch måste ju få ta minst 1 timme. Gärna två :D

Speciellt på sommaren, då får den gärna rinna över i en tidig AW
Vi har inte riktigt samma jobb tyvärr

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vi har inte riktigt samma jobb tyvärr
Mycket likheter också. Folk utan yrkesstolthet är vanlig inom båda tex :)

• Haha
nino
  • Laddar…
Mycket likheter också. Folk utan yrkesstolthet är vanlig inom båda tex :)
Är numera industriarbetare men det är nog ännu mindre yrkesstolthet här... :D

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Är numera industriarbetare men det är nog ännu mindre yrkesstolthet här... :D
Va har du bytt jobb? Helt missat

Va har du bytt jobb? Helt missat
Ja det har nog de flesta :)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
M
nino nino skrev:
Tar tacksamt emot :)
Provar äta 80g protein 160g fett och håller mig på 10-15g kolhydrater, det är runt 2300kcal

Keto/lchf/gi är ju inte en direkt bantningskur även om många bla jag använder det så.
Men man svälter sig ju inte så många andra kurer där man ska äta 40 bananer och 10 grapefrukter på 2v :D
Förhoppningen är väl att man kan fortsätta skippa mycket av kolhydraterna i framtiden, men det är ju lätt att halka dit...

Det är 3-4% som klara hålla vikten efter en bantningskur så man har ju oddsen emot sig
haha helt rätt, det finns bra och dåliga kurer, helt klart :rofl:

En anledning som jag tror gör att LCHF fungerar bra är just att kolhydrater innehåller ganska mycket kalorier men mättar relativt dåligt jämfört med kött och fett.
Ganska många kan ju trycka i sig både 6 och 700kcal sockerkaka, men att käka 1dl majonnäs är lite besvärligare :)

Låter som att du har ett bra upplägg och jag tror absolut att du kan öka på kolhydraterna sen när du nått ditt mål, men kanske inte till samma nivåer. Mycket beror nog på hur du mår av att vara utan.

Själv har jag också provat att köra utan kolhydrater men jag blir otroligt trött i både muskler och hjärna. Sen har inte jag någon övervikt utan tvärtom, har svårt att gå upp i vikt. Men vill inte heller grisbulka mig till 10kg :crysmile:
Så därför har jag intresserat mig en hel del för ämnet :)

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
P
M Marcussjogren skrev:
Man ska väl vara försiktig med att slänga sina åsikter på andra, men rent statistiskt så fungerar ”bantningskurer” ganska dåligt på lång sikt.
Den stora utmaningen är att fortsätta med sin nya diet "för evigt". Man kan inte återgå till sin gamla diet när man har uppnått sitt viktmål. Då ökar vikten ofelbart.

• Gilla
nino
  • Laddar…
P
Koncentrera dig på utgående kalorier också. Hur många mil springer du i veckan?
Det är mycket svårt att gå ner i vikt genom att motionera. Det är mycket lättare att gå ner i vikt genom att minska kaloriintaget.

Motion är bra, men det handlar i första hand om att hålla konditionen uppe.

• Gilla
  • Älska
Mortsken och 5 till
  • Laddar…
P
S sinuslinus skrev:
Vilken generation sover till nio? :crysmile:
Antagligen en generation från när Luther dominerade. Så jäkla tidigt går jag aldrig upp.

P
Om du jobbar med mitt jobb kan du ta många timmar i löpspåret :)

[bild]
Jag tror att du behöver skaffa en snabbare dator. Eller hyra en snabbare VM nånstans. :D

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tror att du behöver skaffa en snabbare dator. Eller hyra en snabbare VM nånstans. :D
Jag har faktiskt 1024 noder (cpu kärnor) i Azure batch för just detta ändamål. Det där är en 16 kärnig dator på bilden så även om du hade en Threadripper på 64 kärnor skulle det ta dagar. Men med 128 st 8 core maskiner går det fort. Körde den där över jul eftersom jag var borta ändå. Men frågan är om det inte varit billigare köra i Azure ändå eftersom datorn drog 200w dygnet runt i 7 dygn. :P

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är mycket svårt att gå ner i vikt genom att motionera. Det är mycket lättare att gå ner i vikt genom att minska kaloriintaget.

Motion är bra, men det handlar i första hand om att hålla konditionen uppe.
Inte för mig. Jag började springa 2 mil i veckan i våras. Har gått ner massor.

Fast självfallet är kaloriintaget viktigt. Jag kör fasta 2 dagar i veckan tex.

Årets första semla!

[bild]
Malmgren, det ser ju ut som du kan baka och göra nått vettigt med händerna

F fribygg skrev:
Malmgren, det ser ju ut som du kan baka och göra nått vettigt med händerna
Baka är nog det tråkigaste jag vet. Matlagning är ju kul om man gör något roligt.

Åsa Lund
Baka piroger till kvällsmat? Jättegott med bara lite sallad till

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.