1 341 063 läst ·
16 367 svar
1341k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
haha helt rätt, det finns bra och dåliga kurer, helt klartnino skrev:
Tar tacksamt emot
Provar äta 80g protein 160g fett och håller mig på 10-15g kolhydrater, det är runt 2300kcal
Keto/lchf/gi är ju inte en direkt bantningskur även om många bla jag använder det så.
Men man svälter sig ju inte så många andra kurer där man ska äta 40 bananer och 10 grapefrukter på 2v
Förhoppningen är väl att man kan fortsätta skippa mycket av kolhydraterna i framtiden, men det är ju lätt att halka dit...
Det är 3-4% som klara hålla vikten efter en bantningskur så man har ju oddsen emot sig
En anledning som jag tror gör att LCHF fungerar bra är just att kolhydrater innehåller ganska mycket kalorier men mättar relativt dåligt jämfört med kött och fett.
Ganska många kan ju trycka i sig både 6 och 700kcal sockerkaka, men att käka 1dl majonnäs är lite besvärligare
Låter som att du har ett bra upplägg och jag tror absolut att du kan öka på kolhydraterna sen när du nått ditt mål, men kanske inte till samma nivåer. Mycket beror nog på hur du mår av att vara utan.
Själv har jag också provat att köra utan kolhydrater men jag blir otroligt trött i både muskler och hjärna. Sen har inte jag någon övervikt utan tvärtom, har svårt att gå upp i vikt. Men vill inte heller grisbulka mig till 10kg
Så därför har jag intresserat mig en hel del för ämnet
Den stora utmaningen är att fortsätta med sin nya diet "för evigt". Man kan inte återgå till sin gamla diet när man har uppnått sitt viktmål. Då ökar vikten ofelbart.M Marcussjogren skrev:
Det är mycket svårt att gå ner i vikt genom att motionera. Det är mycket lättare att gå ner i vikt genom att minska kaloriintaget.AndersMalmgren skrev:
Motion är bra, men det handlar i första hand om att hålla konditionen uppe.
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Jag har faktiskt 1024 noder (cpu kärnor) i Azure batch för just detta ändamål. Det där är en 16 kärnig dator på bilden så även om du hade en Threadripper på 64 kärnor skulle det ta dagar. Men med 128 st 8 core maskiner går det fort. Körde den där över jul eftersom jag var borta ändå. Men frågan är om det inte varit billigare köra i Azure ändå eftersom datorn drog 200w dygnet runt i 7 dygn.P pmd skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Inte för mig. Jag började springa 2 mil i veckan i våras. Har gått ner massor.P pmd skrev:
Fast självfallet är kaloriintaget viktigt. Jag kör fasta 2 dagar i veckan tex.
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg