1 418 985 läst ·
17 732 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Gårdagens middag blev tunnpannkakor med fruktsallad (jordgubbar, banan, päron, melon) och en klick grädde 😍
Nä, ingen kiwi el citron denna gång heller haha 😜
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Nä, ingen kiwi el citron denna gång heller haha 😜
Eftersom gurkorna börjar mogna här så fick det bli en krämig gurksallad med dill och rödlök till en flankstek och lite grillad paprika.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Födelsedagsmiddag för äldsta dottern som fyllde i fredags och min pappa idag, grillad 24h-marinerad karré med ugnsrostad smashad potatis med vitlök o smör serverad med grillad broccoli o paprika.
Till efterrätt gjorde jag en rabarberglass som blev helt perfekt 👌🏻 😋
Till efterrätt gjorde jag en rabarberglass som blev helt perfekt 👌🏻 😋
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hade en sån där napolitansk macka kvar.. så det fick bli en sådan ikväll till middag!
Lite pastrami, tomat, lök, ost och ägg.. 👌
Sköljdes ner med egen äppelmust från 2023 (hittade i frysen..) smakade sommar och sol 🌞
Logga in
Skapa konto
Lite pastrami, tomat, lök, ost och ägg.. 👌
Sköljdes ner med egen äppelmust från 2023 (hittade i frysen..) smakade sommar och sol 🌞
Hittade 2-pack 360gr 100% Nötköttsburgare ifrån Valdersmarsvik, som fick bli kvällsmat Tillsammans med Garant ost samt Korvbrödsbagarens Briochebröd.
Nästa gång ska jag bara Smasha Hårdare/Längre samt krydda mer👌
Nästa gång ska jag bara Smasha Hårdare/Längre samt krydda mer👌
Logga in
Skapa konto
Nu någon gång bara de senaste veckorna har jag upptäckt dessa briochebröd, ja jag har ju sett dem länge, men inte köpt.
Men nu provade jag att köpa (det var lite rea så de var bara lite dyrare än vanliga svennebröd), och jag vet inte om det finns någon väg tillbaka nu ... 😳
Jag kör alltid bröden i brödrosten, vi har en sådan här från ICA som klarar ganska tjocka saker, den har galler som tar upp till 3 cm tjocka skivor, men rör sig och håller fast saker i mitten oavsett tjocklek.
Vi har varit väldigt nöjd med denna brödrost, förutom att den första pajade rätt snabbt, men var helt problemfritt att byta på garantin. Men jag tror att den tyvärr inte finns att köpa längre.
Men briochebrödet blev ganska bränt första gången, men läxan lärd, halva rosttiden till nästa gång och nu perfekt.
Tja, jag tror att jag får inse att alla hamburgare nu i framtiden blir någon krona dyrare, för dessa bröd gillar jag skarpt.
Jag har under åren testat potato bun och MAX frisco och alla möjliga "vanliga" hamburgerbröd, och aldrig blivit speciellt jätteimponerad, tills nu.
Men nu provade jag att köpa (det var lite rea så de var bara lite dyrare än vanliga svennebröd), och jag vet inte om det finns någon väg tillbaka nu ... 😳
Jag kör alltid bröden i brödrosten, vi har en sådan här från ICA som klarar ganska tjocka saker, den har galler som tar upp till 3 cm tjocka skivor, men rör sig och håller fast saker i mitten oavsett tjocklek.
Logga in
Skapa konto
Vi har varit väldigt nöjd med denna brödrost, förutom att den första pajade rätt snabbt, men var helt problemfritt att byta på garantin. Men jag tror att den tyvärr inte finns att köpa längre.
Men briochebrödet blev ganska bränt första gången, men läxan lärd, halva rosttiden till nästa gång och nu perfekt.
Tja, jag tror att jag får inse att alla hamburgare nu i framtiden blir någon krona dyrare, för dessa bröd gillar jag skarpt.
Jag har under åren testat potato bun och MAX frisco och alla möjliga "vanliga" hamburgerbröd, och aldrig blivit speciellt jätteimponerad, tills nu.
Brioche är min och barnens favorit.Mikael_L skrev:
Nu någon gång bara de senaste veckorna har jag upptäckt dessa briochebröd, ja jag har ju sett dem länge, men inte köpt.
[bild]
Grillas ofta på, på grillen. 😋