1 410 121 läst ·
17 634 svar
1410k läst
17,6k svar
Vad blir det för mat?
Dags för jobbarmiddag nummer 2.
Marinerade tjocka revben samt gårdagens potatismos som fick sig en liten extra slatt grädde.
Spadet från stekpannan skall inte föraktas. 100% fett blir en prima sås. Som synes sparar jag inte heller på grönsakerna. Nej, vitaminer och fibrer så långt ögat når men under alla krasiga primörer finns revben och mos i en väl avvägd mängd.
Marinerade tjocka revben samt gårdagens potatismos som fick sig en liten extra slatt grädde.
Spadet från stekpannan skall inte föraktas. 100% fett blir en prima sås. Som synes sparar jag inte heller på grönsakerna. Nej, vitaminer och fibrer så långt ögat når men under alla krasiga primörer finns revben och mos i en väl avvägd mängd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Barnet är på besök, som fattig student så unnar han sig aldrig fisk så det fick bli lax i 4 olika former med fransk potatissallad och sandefjordssås, gravlaxsås, parmesanröra, romsås, pepparrotsröra samt sparris.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår blev sommarens grillsäsong inledd.
Och perfekt start, med riktig svenne-flintastek, burkbea, pommes ...
Det blev lite sallad och grillad halloumi också. Det kom en bild i stora öltråden också, där man ser lite av grillen.
Och perfekt start, med riktig svenne-flintastek, burkbea, pommes ...
Det blev lite sallad och grillad halloumi också. Det kom en bild i stora öltråden också, där man ser lite av grillen.
Logga in
Skapa konto
Det här väl närmast kallas kylskåpsrensning.
I basen kycklingbröstfilé i bitar
Sen rev jag det som var kvar av en rotselleri grovt, slantade ett par morötter som var dags att använda, en liten bit rödlök som var kvar, en halv 4dl tetra krossad tomat som stod i kylskåpet fick åka med.
En del av det som blev kvar av cajunkryddan som jag gjorde häromdagen, lite extra timjan, svartpeppar och salt. Och ett par msk extra tomatpuré blev det nog också.
Gott, och skönt att slippa lite olika smårester i kylskåpet.
I basen kycklingbröstfilé i bitar
Sen rev jag det som var kvar av en rotselleri grovt, slantade ett par morötter som var dags att använda, en liten bit rödlök som var kvar, en halv 4dl tetra krossad tomat som stod i kylskåpet fick åka med.
En del av det som blev kvar av cajunkryddan som jag gjorde häromdagen, lite extra timjan, svartpeppar och salt. Och ett par msk extra tomatpuré blev det nog också.
Gott, och skönt att slippa lite olika smårester i kylskåpet.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg