1 419 081 läst ·
17 734 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 452 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 452 inlägg
Med paprikorna i inlägget ovan så gjorde jag detta recept idag.
https://kryddburken.se/2009/11/12/cajunkryddad-lovbiffsgryta-med-haselbackspotatis/
(förut var det synliga bilder, som mycket pedagogiskt visade hur man tillagar det hela)
Ganska enkelt recept, det pyssligaste är att bräsera köttet.
Cajunkryddan blandade jag ihop själv, det är bara att välja något av alla recept på nätet.
Som vanligt ser brun mat tråkig ut på bilder, men detta är riktigt gott, och ungarna slutar knappt att äta. Jag hade hunnit börja äta lite innan jag kom på att ta en bild.
https://kryddburken.se/2009/11/12/cajunkryddad-lovbiffsgryta-med-haselbackspotatis/
(förut var det synliga bilder, som mycket pedagogiskt visade hur man tillagar det hela)
Ganska enkelt recept, det pyssligaste är att bräsera köttet.
Cajunkryddan blandade jag ihop själv, det är bara att välja något av alla recept på nätet.
Som vanligt ser brun mat tråkig ut på bilder, men detta är riktigt gott, och ungarna slutar knappt att äta. Jag hade hunnit börja äta lite innan jag kom på att ta en bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 452 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 452 inlägg
Så var det dags för lite jobbarmat.
Panerad Sej med potatismos spetsat med några droppar grädde. Sejen friterstektes i olivolja som värmas med färsk rosmarin, lagerblad och chilli.
Panerad Sej med potatismos spetsat med några droppar grädde. Sejen friterstektes i olivolja som värmas med färsk rosmarin, lagerblad och chilli.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dagens lunch ute igår.. lyxigt värre..
Oxfile, pommes, rödvinssås, örtsmör, ugnsstekt morot.. och så fanns salladsbord.
Rester till kvällen från thaimaten vi ätit dagen innan
Detta var bara en av rätterna.. fanns också biff med bambu och kyckling med panäng.. och friterat fläsk i sweet chili! (allt var gott - båda dagarna)
Logga in
Skapa konto
Oxfile, pommes, rödvinssås, örtsmör, ugnsstekt morot.. och så fanns salladsbord.
Rester till kvällen från thaimaten vi ätit dagen innan
Logga in
Skapa konto
Detta var bara en av rätterna.. fanns också biff med bambu och kyckling med panäng.. och friterat fläsk i sweet chili! (allt var gott - båda dagarna)