1 410 009 läst ·
17 634 svar
1410k läst
17,6k svar
Vad blir det för mat?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Gårdagens middag (inte alls så torrt som det ser ut på bilden .. 😳)
Knäckta (förkokta) glazeade revbensspjäll + smashed potatoes med vitlökssmör 👌 mycket gott, fanns lite grönt på sidan av.. men vi hade ingen sås till (mycket smaker/kladd ändå)
Knäckta (förkokta) glazeade revbensspjäll + smashed potatoes med vitlökssmör 👌 mycket gott, fanns lite grönt på sidan av.. men vi hade ingen sås till (mycket smaker/kladd ändå)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 588 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 588 inlägg
Lite grill igår kväll innan snön.
Knåpade ihop div kryddor i ett halvkilo nötfärs å sedan ut på grillen en liten stund.
Knåpade ihop div kryddor i ett halvkilo nötfärs å sedan ut på grillen en liten stund.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Frugan fastar denna vecka , slutar ikväll efter högmässa. Blir kanske nån köpemat inne i stan ikväll.
Passade på att prova min hemgravade lax på en toast med V-bottensost. Blev förbannad på Ica som sålde färsk 1,5kg odlad lax med sista förbrukningsdag 5/4.... köptes i onsdags😡 Får skylla mig själv som inte kolla datumet...😇
Möjligt man kan äta den några fler dagar om salt/socker blandningen skyddar, annars får man trycka i sig allt imorgon😉
Passade på att prova min hemgravade lax på en toast med V-bottensost. Blev förbannad på Ica som sålde färsk 1,5kg odlad lax med sista förbrukningsdag 5/4.... köptes i onsdags😡 Får skylla mig själv som inte kolla datumet...😇
Möjligt man kan äta den några fler dagar om salt/socker blandningen skyddar, annars får man trycka i sig allt imorgon😉
Logga in
Skapa konto
Jag ville ju grilla Lammstek på rotisseriet…men eftersom varken frugan eller sonen är något fan av Lamm, så fick det bli nöt ist.
Närmare bestämt Picanha👌
Närmare bestämt Picanha👌
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja det blev den (mer eller mindre) klassiska PÅSKTACOSEN.. till middag idag
🐣
Vi skulle ha gjort lamm.. och jag hade kokat ägg till ägghalvor.. och gjort gubbröra.. osv men ja.. nä.. hm.. kände inte för något av dem idag 🤔😳
MEN käkade ägg till frukost och vi tog lite gubbröra på en macka till lunch! (ägg är påsk för mig.. så jag är nöjd med det)
Mycket gott (om ni undrar över brödet, så är det en halva av ett "kebabbröd" hehe..är ju lite kinkig för att saker och ting ska "gå till spillo" så.. då kebab står på menyn nån dag i veckan och vi hade bröd.. och man äter inte upp alla på en måltid.. så.. då fick det passa till tacosen också.. och så sparar vi några bröd till kebaben)
Imorgon blir det nog till att kasta lammet i slökokaren..
Vi skulle ha gjort lamm.. och jag hade kokat ägg till ägghalvor.. och gjort gubbröra.. osv men ja.. nä.. hm.. kände inte för något av dem idag 🤔😳
MEN käkade ägg till frukost och vi tog lite gubbröra på en macka till lunch! (ägg är påsk för mig.. så jag är nöjd med det)
Logga in
Skapa konto
Mycket gott (om ni undrar över brödet, så är det en halva av ett "kebabbröd" hehe..är ju lite kinkig för att saker och ting ska "gå till spillo" så.. då kebab står på menyn nån dag i veckan och vi hade bröd.. och man äter inte upp alla på en måltid.. så.. då fick det passa till tacosen också.. och så sparar vi några bröd till kebaben)
Imorgon blir det nog till att kasta lammet i slökokaren..
Blev en del gravlax över från igår och idag så jag fick en ide om att göra en lax lasagne
Hade tyvärr ingen spenat i frysen så det blev med dill och Västerbottensost, blev bra.
Blir att packa lite matlådor till veckans arbete👍
Hade tyvärr ingen spenat i frysen så det blev med dill och Västerbottensost, blev bra.
Blir att packa lite matlådor till veckans arbete👍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto