Banankontakter Banankontakter skrev:
Oj, då skulle jag behöva samla ihop några så man kan dela på priset o ta lite på en tesked var. Säkert gott då det är hype efter det. Men jag tycker det är lyx med en burk stenbitsrom som är på 80g o kostar nu typ 30:- de kostade förut 45:- men de hade ju någon priskontroll på priset o då sänkte Willys o Ica priset till halva, men sen ökade de ju priset efter kontrollen, priskollen heter det och är någon undersökning de gör för o ta reda på Sveriges billigaste matbutik, och då bluffade de o sänkte priset tillfälligt på de varor som de brukar testa, borde vara olagligt, men i alla fall så skulle jag få betala typ 2200:- för att då 80g av sånt där fint rom, det är saftigt pris, men kanske de har på en restaurang o man kan få bara några korn eller en halv tesked, det har jag råd med i alla fall 🙂 👌👍
Man brukar kunna köpa en tesked och ett glas vodka på restaurang för några hundringar om man vill testa:)

• Gilla
Banankontakter
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man brukar kunna köpa en tesked och ett glas vodka på restaurang för några hundringar om man vill testa:)
Det låter perfekt, får kolla upp då restaurangerna här i Örebro om någon erbjuder det, men vodkan låter lite läskig, vill nog ha den utspädd med något. Jag är inte bra på att dricka rent, kan snutta på en Jägermeister eller liknande, men att svepa snabbt är för riskabelt för mig. Men tack för info om att det finns restauranger som serverar ett litet smakprov o kanske kan man få champagne eller någon drink till som inte är typ 40% alkohol i, Gillar väl o känna av alkohol, men inte 40% direkt, men med någon läsk eller så så man kan grogga så kan jag få i mig många drinkar! :) Ha en fin tisdag! 👍

Det låter perfekt, får kolla upp då restaurangerna här i Örebro om någon erbjuder det, men vodkan låter lite läskig, vill nog ha den utspädd med något. Jag är inte bra på att dricka rent, kan snutta på en Jägermeister eller liknande, men att svepa snabbt är för riskabelt för mig. Men tack för info om att det finns restauranger som serverar ett litet smakprov o kanske kan man få champagne eller någon drink till som inte är typ 40% alkohol i, Gillar väl o känna av alkohol, men inte 40% direkt, men med någon läsk eller så så man kan grogga så kan jag få i mig många drinkar! :) Ha en fin tisdag! 👍
Bananlikör?

• Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
Suvi5700
Oj, då skulle jag behöva samla ihop några så man kan dela på priset o ta lite på en tesked var. Säkert gott då det är hype efter det. Men jag tycker det är lyx med en burk stenbitsrom som är på 80g o kostar nu typ 30:- de kostade förut 45:- men de hade ju någon priskontroll på priset o då sänkte Willys o Ica priset till halva, men sen ökade de ju priset efter kontrollen, priskollen heter det och är någon undersökning de gör för o ta reda på Sveriges billigaste matbutik, och då bluffade de o sänkte priset tillfälligt på de varor som de brukar testa, borde vara olagligt, men i alla fall så skulle jag få betala typ 2200:- för att då 80g av sånt där fint rom, det är saftigt pris, men kanske de har på en restaurang o man kan få bara några korn eller en halv tesked, det har jag råd med i alla fall 🙂 👌👍
Är det stenbitsrom eller mixrom som kostar 30 kr. Är stor skillnad.

Jag brukar ta ett glas champagne istället. Passar mycket bättre

• Gilla
pmd
  • Laddar…
För länge sedan hade man det som tillbehör i korvkiosken i Knivsta, vet inte om det kunde servera den, men ingen vodka.😉

• Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
Husmanskost.
Tallrik med pasta, stekta korvskivor, ketchup och senap. Vattenglas och en servetthållare i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
_Magnus L och 7 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om det är värt priset är väl individuellt. För något år sedan kunde du få 30 gram för 3 till 5 hundra av bra kvalitet (inte rysk förståss men bra kvalitet). Nu kostar samma runt 800-1000.
Det är svårt att bli mätt på 30 gram.

P
A AndersS skrev:
För länge sedan hade man det som tillbehör i korvkiosken i Knivsta, vet inte om det kunde servera den, men ingen vodka.😉
Upplands-Väsby.
Hamburgaren "Mammas lyxsmask". Jo, nog serverade de den ibland, men kanske inte så ofta.
Det var lite längre sen än länge sen. 🙂 Jag har för mig att burgaren var svindyr. Den kostade nog 350 kr.

• Gilla
fusion
  • Laddar…
P
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vi är av olika åsikter där.
Ja, äggulan ska vara knaprig.

• Wow
Suvi5700
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är svårt att bli mätt på 30 gram.
Det var många år sedan man åt sig mätt på caviar.
När man äter lite så är iskall bra vodka bäst. När man får en större mängd och alla sedvanliga tillbehör så är champagne bäst. (Nu kommer malm att protestera 😂)

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Två skålar med inlagda päron och vaniljglass på ett träbord.
Skapa konto

Inlagda päron och vaniljglass

• Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Tänker inte ens försöka förklara upplägget hehe

Men dagens middag blev:
Stekt korv, hemgjort mos, räksallad, ketchup & senap + skål med sallad på sidan av

Tallrik med korvar toppade med ketchup och senap, serverade med potatismos och sallad. Stämningsfull belysning från en grön dekorativ lampa.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
En smarrig mix på grillad paprika, skållad mandel, vitlök, keso och olivolja blir - ajvarsås. Serverades till pasta o köttfärssås. Mixad persilja, vitlök och olivolja skulle bli en grön olja att toppa med men varken blender eller stavmixer kunde lösa det. Men gott var det ändå och ledde till de bevingade orden ”det här äter jag gärna igen”.

• En tallrik med fusillipasta, röd sås och en grön örttopping, bredvid en blandning av köttfärs och grönsaker.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Återbruk av ajvarsåsen idag. Lite stekt lök, grädde och cf i den och sedan på torskrygg med småtomater. Ugn 200 grader.
Potatismos till.

• Tallrik med potatismos och kyckling i orange sås med tomat, bredvid ett glas vatten.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.