Snigla Snigla skrev:
Gårdagens middag:

Köttfärslimpa
(såå länge sedan jag gjorde det!).. hade ett par skivor stekfläsk kvar i kylen.. klippte dem i bitar och stoppade i ”limpan” 👍 serverades med brysselkål och ugnstekt potatis, inlagd gurka + egengjord ”gräddsås” (som jag spetsade med nån msk äppelgele m chili)

[bild]

[bild]

VILL OXÅ TALA OM.. att det är nyskördade potatis från landet 😍
Härlig nostalgimat! 😇

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Som mamma brukar säga .. ströpinnar ( FISKPINNAR ) och hemgjort potatismos 🤓👍

[bild]

(någon nämnde icke fotogenisk mat, jag är expert på det haha.. jag äter nog mer med munnen än med ögonen - även om jag kan tycka fina uppläggningar.. är fina!)
Nu blev jag sugen! Inte ätit på år och dar, men jag brukar ha olw's dill och gräslöksdipp blandat med gräddfil till, det kan jag rekommendera!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite gott på AG

[bild][bild]
Vilken lyx!!! Hur mycket godare är sån där kaviar i jämförelse med löjrom eller stenbitsrom? Är det värt priset? :)

Lite gott på AG

[bild][bild]
Det andra är t-bone steak va? :) Aldrig ätit, jag har inte så ofta råd med något nötkött förutom grytbitar eller nötfärs, men jag gillar ju fläsk o kyckling o så också, så överlever.. Jag tar en dag i taget och kämpar på! 😆

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Banankontakter Banankontakter skrev:
Vilken lyx!!! Hur mycket godare är sån där kaviar i jämförelse med löjrom eller stenbitsrom? Är det värt priset? :)
Om det är värt priset är väl individuellt. För något år sedan kunde du få 30 gram för 3 till 5 hundra av bra kvalitet (inte rysk förståss men bra kvalitet). Nu kostar samma runt 800-1000.

Det har blivit så dyrt att jag brukar nästan bara köra der när jag kan dra det på företaget, mao representation och intern-representation, ej avdragsgill men man slipper löneskatten.

Men ja det är väldigt gott, går inte jämföra med löjrom helt annan grej. De ersätter mao inte varandra.

• Gilla
Banankontakter
  • Laddar…
K
Ugnspannkaka i en svart ugnsform, gyllenbrun och krispig på toppen, nyligen bakad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kul med denna tråd där man kan bli inspirerad, så då blev det en ugnspannkaka idag! 😀 🙏

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Suvi5700
Nu ska det läggas ihop Skånsk moussaka

• Potatisskivor, köttfärssås och vit sås redo för att lagas ihop till Skånsk moussaka i ett kök.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
S
Köttbullar med mos.

• Kastrull med potatismos och stekpanna med köttbullar på en spis.
    Skapa konto
  • Köttbullar och potatismos på tallrik med lingonsylt och morotsstavar, serverade med gräddsås.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
_Magnus L och 9 till
  • Laddar…
Egentligen nallat på morgondagens broccoligratäng men kunde inte motstå. Blev några skivor falukorv till. Funkar bra liksom även bacon.

• Ugnsform med broccoligratäng på marmorbänk i köket.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Burgare igår, burgare idag...🫣🍔😂
En närbild av en hamburgare med ost och pickles på en tallrik, omgiven av glas och flaskor på ett dukat bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Patrik440 och 9 till
  • Laddar…
S
FredrikR FredrikR skrev:
Burgare igår, burgare idag...🫣🍔😂
[bild]

• Haha
  • Älska
fusion och 4 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
[media]
Ingen kvällsmat igår..
6km löpning efter jobbet..
Inga pommes idag..

Är nog under kontroll, än så länge. 😇🫣

• Gilla
  • Älska
fusion och 2 till
  • Laddar…
Dagens:

Färsk fettuccine, bolognese & riven Parmigiano-Reggiano
...och lite vitlöksbröd på sidan av (och lite grönt)

Färsk fettuccine med köttfärssås och riven Parmigiano-Reggiano, serverad med vitlöksbröd och en gaffel på ett träbord.
Skapa konto

Färsk fettuccine med bolognese och riven Parmigiano-Reggiano serverad på en tallrik, med vitlöksbröd vid sidan och en drickaburk i bakgrunden.
Skapa konto

Dvs.. spaghetti och köttfärssås med lite riven ost på topp 😜👍

• Gilla
fusion och 4 till
  • Laddar…
Söndagslunch: Tikka masala.
Risrätt toppad med ärtor, cashewnötter, grillad lök och sås i en glasassiett.
Skapa konto

Måndagens Kvällsmat: Gnocchi no85+Kelda 4-ostsås+strimlad skinka+ Riven Texmex ost:
Pasta med ost och skinka på tallrik, med ett glas mjölk i bakgrunden på bord med mönstrad duk.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Söndagens middag:

[bild]

.. så blev det lite fläskfilé kvar från "gårdagens middag" - vilket fick mig att göra en måndagens middag..

[bild]

Pastasås med fläskfilé, ädelost, broccoli, lök, cf + spaghetti 👍
Om det är värt priset är väl individuellt. För något år sedan kunde du få 30 gram för 3 till 5 hundra av bra kvalitet (inte rysk förståss men bra kvalitet). Nu kostar samma runt 800-1000.

Det har blivit så dyrt att jag brukar nästan bara köra der när jag kan dra det på företaget, mao representation och intern-representation, ej avdragsgill men man slipper löneskatten.

Men ja det är väldigt gott, går inte jämföra med löjrom helt annan grej. De ersätter mao inte varandra.
Oj, då skulle jag behöva samla ihop några så man kan dela på priset o ta lite på en tesked var. Säkert gott då det är hype efter det. Men jag tycker det är lyx med en burk stenbitsrom som är på 80g o kostar nu typ 30:- de kostade förut 45:- men de hade ju någon priskontroll på priset o då sänkte Willys o Ica priset till halva, men sen ökade de ju priset efter kontrollen, priskollen heter det och är någon undersökning de gör för o ta reda på Sveriges billigaste matbutik, och då bluffade de o sänkte priset tillfälligt på de varor som de brukar testa, borde vara olagligt, men i alla fall så skulle jag få betala typ 2200:- för att då 80g av sånt där fint rom, det är saftigt pris, men kanske de har på en restaurang o man kan få bara några korn eller en halv tesked, det har jag råd med i alla fall 🙂 👌👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.