1 419 056 läst ·
17 733 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Härlig nostalgimat! 😇Snigla skrev:
Gårdagens middag:
Köttfärslimpa (såå länge sedan jag gjorde det!).. hade ett par skivor stekfläsk kvar i kylen.. klippte dem i bitar och stoppade i ”limpan” 👍 serverades med brysselkål och ugnstekt potatis, inlagd gurka + egengjord ”gräddsås” (som jag spetsade med nån msk äppelgele m chili)
[bild]
[bild]
VILL OXÅ TALA OM.. att det är nyskördade potatis från landet 😍
Nu blev jag sugen! Inte ätit på år och dar, men jag brukar ha olw's dill och gräslöksdipp blandat med gräddfil till, det kan jag rekommendera!Snigla skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Om det är värt priset är väl individuellt. För något år sedan kunde du få 30 gram för 3 till 5 hundra av bra kvalitet (inte rysk förståss men bra kvalitet). Nu kostar samma runt 800-1000.Banankontakter skrev:
Det har blivit så dyrt att jag brukar nästan bara köra der när jag kan dra det på företaget, mao representation och intern-representation, ej avdragsgill men man slipper löneskatten.
Men ja det är väldigt gott, går inte jämföra med löjrom helt annan grej. De ersätter mao inte varandra.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 452 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 452 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Dagens:
Färsk fettuccine, bolognese & riven Parmigiano-Reggiano
...och lite vitlöksbröd på sidan av (och lite grönt)
Dvs.. spaghetti och köttfärssås med lite riven ost på topp 😜👍
Färsk fettuccine, bolognese & riven Parmigiano-Reggiano
...och lite vitlöksbröd på sidan av (och lite grönt)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dvs.. spaghetti och köttfärssås med lite riven ost på topp 😜👍
Snigla skrev:
Oj, då skulle jag behöva samla ihop några så man kan dela på priset o ta lite på en tesked var. Säkert gott då det är hype efter det. Men jag tycker det är lyx med en burk stenbitsrom som är på 80g o kostar nu typ 30:- de kostade förut 45:- men de hade ju någon priskontroll på priset o då sänkte Willys o Ica priset till halva, men sen ökade de ju priset efter kontrollen, priskollen heter det och är någon undersökning de gör för o ta reda på Sveriges billigaste matbutik, och då bluffade de o sänkte priset tillfälligt på de varor som de brukar testa, borde vara olagligt, men i alla fall så skulle jag få betala typ 2200:- för att då 80g av sånt där fint rom, det är saftigt pris, men kanske de har på en restaurang o man kan få bara några korn eller en halv tesked, det har jag råd med i alla fall 🙂 👌👍AndersMalmgren skrev:
Om det är värt priset är väl individuellt. För något år sedan kunde du få 30 gram för 3 till 5 hundra av bra kvalitet (inte rysk förståss men bra kvalitet). Nu kostar samma runt 800-1000.
Det har blivit så dyrt att jag brukar nästan bara köra der när jag kan dra det på företaget, mao representation och intern-representation, ej avdragsgill men man slipper löneskatten.
Men ja det är väldigt gott, går inte jämföra med löjrom helt annan grej. De ersätter mao inte varandra.