Foliehatten3
Snigla Snigla skrev:
I förrgår låg jag däckad i migrän (nä, jag var nykter på nyårsafton) och rörde mig enbart till porslinstronen.. och det blev ingen mat för mig den dagen - men de andra åt juliga revbensspjäll och resterna av potatisgratängen från nyårsafton.

Igår var jag lite piggare så vi åkte ut och käkade lite thaibuffe :) till kvällen blev det lite ost till "På Spåret" .

idag åker vår jul/nyårsgäst hemåt igen (fick se lite skånsk snö iaf hehe)
Ja Skånsk snö är speciell. Inte alla som har sett den🤪
Höghus Höghus skrev:
Helgrillad fläskfile av Iberico-gris, ugnsstekta små kanariska potäter, en grillad röd paprika.
Mojo rojo och alioli till.

/Höghus

[bild]
Alioli?

• Gilla
Imperat0r och 1 till
  • Laddar…
Bakad potatis, grillad biff och wagyu.
Förpackningar med wagyu ryggbiff på en träbordsyta, etikett från Maxi med pris och vikt synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alla 4 fick en bit av wagyu och alla utom frun var mycket nöjda, för mycket fett var hennes snabba omdöme.
Ca. 1,5min per sida utan krydda, vila närmare 10 min innan vi är åt. 😍 Jag åt min bit med potatis, smör och salt.

Värt det? Tja med tanke att dessa två bitar kostar som pizza och läsk till 3 av 4 i familjen så är det väl inte mer illa än annat..
Gott? Ja, verkligen!
Köpa igen? Absolut.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 11 till
  • Laddar…
Foliehatten3 Foliehatten3 skrev:
...
Alioli?
Den spanska versionen av det som grodätarna kallar aioli.

/Höghus

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Skulle ju egentligen Grillat Entrecoten ikväll men blev för bekväm pga vädret, så blev vid spisen istället.
Bryntes först i gjutjärnet och färdiglagades i rostfritt sista minutrarna tillsammans med sonens krydd-potäter👌
Entrecote-kotletter med kryddor på ett fat, redo för att brynas i stekpannan.
Skapa konto
Entrecôte kryddad med örter och peppar ligger bredvid en gjutjärnspanna på spisen, redo att tillagas inomhus istället för utomhusgrillning.
Skapa konto
Stekt entrecôte och kryddiga potatisbitar på plåt och metallfat, klart att serveras.
Skapa konto
Tallrik med entrecote, kryddiga potatisar och sallad med tomat, fetaost och gurka.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
Storsockret
Testade Mister York för första gången idag när vi spenderade dagen i bilen och trotsade Anna 🥶

Hamburgare från Mister York med bröd och kött, inslagen i pappersförpackning, fotad i bilen under ett kyligt väder.
Skapa konto

Jag tyckte om det, även om bilden får den att se lite tråkigare ut än den var.

• Gilla
fusion och 6 till
  • Laddar…
Smörgås på mörkt bröd med räkor, hackad lök och rom på en tallrik, bestick vid sidan.
Skapa konto

Belgisk potatisvåffla med räkor, rom, gräddfil o lök 👍

Fick anpassa middagen efter ”slattarna i kylen” (efter nyår).. stackars oss..,,.. 😍😜

• Gilla
  • Älska
fusion och 7 till
  • Laddar…
En kullinarisk pasta efter ett oplanerat besök på det lokala sjukhuset. Fick minnena att snabbt färdas tillbaka till Bamba tiden.. (skolmatsal för er utanför västra götaland:).
Skall jag nämna att den även utgjorde min födelsdagsmiddag:)
Plastlåda med pasta, köttfärssås och morotsbitar på en sjukhusbricka, placerad i en vårdmiljö.
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
kashieda och 8 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Bakad potatis, grillad biff och wagyu.
[bild]
Alla 4 fick en bit av wagyu och alla utom frun var mycket nöjda, för mycket fett var hennes snabba omdöme.
Ca. 1,5min per sida utan krydda, vila närmare 10 min innan vi är åt. 😍 Jag åt min bit med potatis, smör och salt.

Värt det? Tja med tanke att dessa två bitar kostar som pizza och läsk till 3 av 4 i familjen så är det väl inte mer illa än annat..
Gott? Ja, verkligen!
Köpa igen? Absolut.
Är det inte bättre att frugan får en Hotdog eller något annat billigt så du kan njuta av det fina köttet själv?

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Suvi5700 och 2 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Är det inte bättre att frugan får en Hotdog eller något annat billigt så du kan njuta av det fina köttet själv?
Man måste prova för att veta.. nästa gång kanske serveringen blir delad 😊

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J
Snigla Snigla skrev:
Man måste prova för att veta.. nästa gång kanske serveringen blir delad 😊
Helt rätt😉men då kan kanske den kräsna frugan smaka en bit och behöver inte den stora hela biten som hon ändå inte uppskattar, maken till slöseri brukar vi köttälskare kalla det😋

• Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Helt rätt😉men då kan kanske den kräsna frugan smaka en bit och behöver inte den stora hela biten som hon ändå inte uppskattar, maken till slöseri brukar vi köttälskare kalla det😋
Jag åt så klart upp hennes bit, man får ju offra sig. 😉😇🥩

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Uffe A och 7 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Får jag föreslå en köttbulle och en prinskorv till frugan nästa gång😉 många fördelar med en fru som är billig i drift😁

• Haha
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Testade Mister York för första gången idag när vi spenderade dagen i bilen och trotsade Anna 🥶

[bild]

Jag tyckte om det, även om bilden får den att se lite tråkigare ut än den var.
Ser ut och ryktas om att Mister York ska öppna i ett gammalt Sibyllakök här på Norra Backa vid Ikea.

Klart bästa större burgarkedjan enligt mig, jämfört med Donken, BK, Max osv. 🤩

• Gilla
Storsockret
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Stackare……

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Suvi5700
Storkok med ärtsoppa Gryta med våt ärtsoppa på spis och köttbit på skärbräda bredvid.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.