1 418 434 läst ·
17 727 svar
1418k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Ja Skånsk snö är speciell. Inte alla som har sett den🤪Snigla skrev:
I förrgår låg jag däckad i migrän (nä, jag var nykter på nyårsafton) och rörde mig enbart till porslinstronen.. och det blev ingen mat för mig den dagen - men de andra åt juliga revbensspjäll och resterna av potatisgratängen från nyårsafton.
Igår var jag lite piggare så vi åkte ut och käkade lite thaibuffetill kvällen blev det lite ost till "På Spåret" .
idag åker vår jul/nyårsgäst hemåt igen (fick se lite skånsk snö iaf hehe)
Alioli?Höghus skrev:
Bakad potatis, grillad biff och wagyu.
Alla 4 fick en bit av wagyu och alla utom frun var mycket nöjda, för mycket fett var hennes snabba omdöme.
Ca. 1,5min per sida utan krydda, vila närmare 10 min innan vi är åt. 😍 Jag åt min bit med potatis, smör och salt.
Värt det? Tja med tanke att dessa två bitar kostar som pizza och läsk till 3 av 4 i familjen så är det väl inte mer illa än annat..
Gott? Ja, verkligen!
Köpa igen? Absolut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla 4 fick en bit av wagyu och alla utom frun var mycket nöjda, för mycket fett var hennes snabba omdöme.
Ca. 1,5min per sida utan krydda, vila närmare 10 min innan vi är åt. 😍 Jag åt min bit med potatis, smör och salt.
Värt det? Tja med tanke att dessa två bitar kostar som pizza och läsk till 3 av 4 i familjen så är det väl inte mer illa än annat..
Gott? Ja, verkligen!
Köpa igen? Absolut.
Redigerat:
Skulle ju egentligen Grillat Entrecoten ikväll men blev för bekväm pga vädret, så blev vid spisen istället.
Bryntes först i gjutjärnet och färdiglagades i rostfritt sista minutrarna tillsammans med sonens krydd-potäter👌
Bryntes först i gjutjärnet och färdiglagades i rostfritt sista minutrarna tillsammans med sonens krydd-potäter👌
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En kullinarisk pasta efter ett oplanerat besök på det lokala sjukhuset. Fick minnena att snabbt färdas tillbaka till Bamba tiden.. (skolmatsal för er utanför västra götaland
.
Skall jag nämna att den även utgjorde min födelsdagsmiddag
Skall jag nämna att den även utgjorde min födelsdagsmiddag
Logga in
Skapa konto
Är det inte bättre att frugan får en Hotdog eller något annat billigt så du kan njuta av det fina köttet själv?FredrikR skrev:
Bakad potatis, grillad biff och wagyu.
[bild]
Gott? Ja, verkligen!
Köpa igen? Absolut.
Ser ut och ryktas om att Mister York ska öppna i ett gammalt Sibyllakök här på Norra Backa vid Ikea.Storsockret skrev:
Klart bästa större burgarkedjan enligt mig, jämfört med Donken, BK, Max osv. 🤩