1 339 747 läst ·
16 358 svar
1340k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
OK. Det är mest därför jag har slutat med gjutjärn. Min gjutjärnspanna höll ganska länge, men började till slut flagna trots att jag inte körde den i diskmaskin. Jag har kvar en grillpanna av gjutjärn (en panna med räfflad botten) men den används aldrig.S sinuslinus skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 723 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 723 inlägg
Gjutjärn har ingen beläggning så om det är något som flagnar så är det fastbränt fett/ mat. Det går att bränna bort vid behov.P pmd skrev:
Jag har aldrig diskat någon stekpanna i diskmaskinen så det argumentet faller hos mig. Vilka stekpannor är lämpade att köra i diskmaskinen? 🤔
Idag lagade jag fläskschitzel på hällen. Det var den tänkta huvudanvändningen för inköpet. Det blev väldigt bra faktiskt för det brände inte fast och värmen var otroligt jämn. När man steker i stekpanna så går värmen ner när man lägger i köttbitarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så här blev den sen efter diskning med diskborste och varmt vatten.
Logga in
Skapa konto
AIRFRYER - invigning av min vinst här idag.. 
Minischnitzlar och pommes. Tillagades samtidigt i båda facken! Lite trial-and-error sådär.. man får lära sig lite grader och tider för olika saker.. samma med "lagom omskakning" osv.
Maten blev kanongod (inget tillsatt fett på pommes eller kött..).. serverades med tomat och vitlökssmör.
Minischnitzlar och pommes. Tillagades samtidigt i båda facken! Lite trial-and-error sådär.. man får lära sig lite grader och tider för olika saker.. samma med "lagom omskakning" osv.
Maten blev kanongod (inget tillsatt fett på pommes eller kött..).. serverades med tomat och vitlökssmör.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja det finns säkert olika åsikter om hur lämpligt det är. Så här skriver Cervera:S sinuslinus skrev:
https://www.cervera.se/inspiration/guider/vilken-stekpanna-passar-dig
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Går det att flytta en transformator?
El -
Vad är detta för material? Och är det farligt?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Förskott på material, är det normalt?
Hantverkare -
Vad är det för mörkt material som smular i väggen?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är detta för material/typ av skiva?
Byggmaterial & Byggteknik