Söndagen..
EN SALIG BLANDNING.. 😍

Jag är inte så brydd om hur/vad jag blandar på en tallrik hehe (om ni kanske ser att jag har fläskstek o lax o potatisgratäng 😳 på samma tallrik)

Blandad tallrik med fläskstek, lax, potatisgratäng, salamiskivor och andra delikatesser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tallrik med fläskstek, lax, potatisgratäng, små potatisar, rödkål och sås på ett bord.
Skapa konto

Mjukglass i en grön pappersbägare på ett bord, med en vit och gul virvelmönster.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Bitterhetsakademin och 8 till
  • Laddar…
Hemmajobb bjöd på burgarmöjlighet.

Dubbel hamburgare med ost, karamelliserad lök, picklad chili, smörgåsgurka och dressing på en tallrik i hemmamiljö.
Skapa konto

Karamelliserad lök.
Yellow mustard.
Ost.
Rostad lök.
Picklad chili.
Smörgåsgurka.
Hamburgerdressing.

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
I går blev det middag på Blackstone i Falun för att fira den kommande födelsedagen.

Tallrik med sallad, kött på het sten, såser och bakad potatis med ost på restaurang Blackstone i Falun. Vin och vatten i glas.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Någonting med kantarellsås.

/Höghus

Stekpanna fylld med kantareller på en spis.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 14 till
  • Laddar…
Så det kan gå när man tar egna initiativ till lunchen...

Nåja, ännu en hamburgare till middag.
Hamburgare med ost och pickles serverad på en tallrik. Bakgrunden visar ett glas vatten och suddig bakgrundsmiljö.
Skapa konto

Nå ICA frysburgare, kändes sådär.. 🤷

• Gilla
fusion och 4 till
  • Laddar…
P
Jag har slutat köpa frysburgare sen flera år. Det går rätt fort att göra egna.
Jag fick ett återfall i somras när det var extrapris på ICAs frysburgare, men jag ångrade mig snabbt.

P pmd skrev:
Jag har slutat köpa frysburgare sen flera år. Det går rätt fort att göra egna.
Jag fick ett återfall i somras när det var extrapris på ICAs frysburgare, men jag ångrade mig snabbt.
Vet inte om detta va nån ny variant eller enbart ny förpackning, kändes nästan lite kokt i mitten.
Tjockare än normalt nästan som de färska burgarna butikerna brukar i 4-pack. 🍔

4st kvar i frysen, får se om de får liknande betyg. 🤔

FredrikR FredrikR skrev:
4st kvar i frysen, får se om de får liknande betyg.
Inte för att vara sån men det påstås att Einstein ska ha sagt något i stil med: "Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.” 😉😱😂🤓

• Haha
  • Gilla
sillan och 1 till
  • Laddar…
När man fyller år blir det trerätters på Ikea. Det är sen gammalt...

Svensk måltid med köttbullar, potatis, ärtor och sås på en tallrik, dessert i form av tårta, drink och förrätt på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Inte för att vara sån men det påstås att Einstein ska ha sagt något i stil med: "Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.” 😉😱😂🤓
Det var dock Scan till lunch, för att förtydliga. 😉

Men ja nog är en fryspuck lite tradig.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
S
Vinkokta musslor.

• Gilla
Rickard.lj och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Tycker inte fryspuckar i sig är dåligt, finns riktigt bra till och med. Men det finns ju nivåer. Alla dessa misärer med typ 70% kött och resten potatisstärkelse och annat hittepå är ju ingen höjdare. Men typ Haché från Lindströms och smashburgarna från Norrbottengården tycker jag om. Men dom kostar ju.

• Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
DAGENS..
Tapasinspirerand

Ostbricka med olika ostar, jordgubbar, äppelklyftor, mozzarella, röd paprika och krämiga röror i sektionerade fack på ett rundfat.
Skapa konto

Ostar, gröns, frukter och en liten oströra..

En tallrik med charkuterier, ostar, inlagda grönsaker och tre olika dippsåser, serverad på ett mörkt bord.
Skapa konto

Salamis, vitlöksfrästa champinjoner o kyckling, tapenadx3, entrecoten..

En tallrik med charkuterier, olika ostar, grönsaker som paprikor och tomater, samt en bit omelett.
Skapa konto

Nom nom..

En måltid med olika maträtter, inklusive omelett, charkuterier, ost och grönsaker på flera tallrikar, samt ett glas dryck och en skål med hummus.
Skapa konto

Trevlig kväll på er!

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Bitterhetsakademin och 10 till
  • Laddar…
P
Storsockret Storsockret skrev:
Men dom kostar ju.
Billigare att göra egna. Det tar lite tid, men inte extremt mycket. När de väl ligger i frysen så går det lika fort att steka/grilla en hemmagjord frysburgare som en man har köpt från frysdisken i en affär.

Men jag ser inte ner på folk som köper färdiga frysburgare. 😉

• Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Storsockret
P pmd skrev:
Billigare att göra egna. Det tar lite tid, men inte extremt mycket. När de väl ligger i frysen så går det lika fort att steka/grilla en hemmagjord frysburgare som en man har köpt från frysdisken i en affär.

Men jag ser inte ner på folk som köper färdiga frysburgare. 😉
Absolut. För egen del tycker jag mest det är irriterande att jag inte får till en bra färsblandning när jag gör själv, och det är svårt att hitta färs med ordentlig fetthalt till det tycker jag. Har till och med köpt lokala hipsterbutikens hemliga "burger blend" med lite allt möjligt spännande utan att bli nöjd :D Dom "finare" fryspuckarna kommer närmare än jag själv gör.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.