1 426 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Vad betyder mått?
Är det någon som kan hjälpa mig förstå?
Jag har fått ett föreläggande om komplettering när jag ansöker om att bygga ett Attefallshus.
Det står i brevet.
Reviderad Situationsplan;
Byggnadens läge måste låsas med minst 2 mått från bef. byggnad eller fastighetsgräns.
Menar dom 2 meter?
Har skrivit och frågat men det tar sån tid
Jag har fått ett föreläggande om komplettering när jag ansöker om att bygga ett Attefallshus.
Det står i brevet.
Byggnadens läge måste låsas med minst 2 mått från bef. byggnad eller fastighetsgräns.
Menar dom 2 meter?
Har skrivit och frågat men det tar sån tid
Nej, du måste ange minst två avstånd mellan ditt attefallshus och tomtgräns, och/eller till andra byggnader. Så byggnadsnämnden ser om du är närmare gräns än 4,5 m och ifall avstånd mellan hus gör så att du måste ha en annan brandskyddsklass t.ex.M mi.59 skrev:Är det någon som kan hjälpa mig förstå?
Det står i brevet.
Menar dom 2 meter?
Har skrivit och frågat men det tar sån tid![]()
De vill att du mäter från tomtgänsmarkering, fastighetsgräns eller befintlig byggnad med två olika positioner mot bygget.
Bara för att det skall gå att fastställa var på tomten attefaltshuset kommer att placeras.
Bara för att det skall gå att fastställa var på tomten attefaltshuset kommer att placeras.
Klicka här för att svara