Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Hjälp! Sedan några dagar tillbaka har det blivit kallt i huset. Igår morse och i helgen gick strömmen, vet inte om det har något med det att göra.
Inomhusgivaren blinkar rött och varningstriangeln på värmepumpen likaså. På värmepumpen (en CTC ECO EL) så står det ömsom ECOAIR 21 grader och
KOMPR FASFÖLJDFE
LARM RESET.
Vad ska jag göra? Kan jag göra något själv eller måste jag ringa rörmokaren och/eller elektrikern?
Inomhusgivaren blinkar rött och varningstriangeln på värmepumpen likaså. På värmepumpen (en CTC ECO EL) så står det ömsom ECOAIR 21 grader och
KOMPR FASFÖLJDFE
LARM RESET.
Vad ska jag göra? Kan jag göra något själv eller måste jag ringa rörmokaren och/eller elektrikern?
Fasföljdsfel innebär att faserna kommer i "fel ordning". Det för med sig att en trefasmotor snurrar åt fel håll. Utan att veta något om din värmepump tycket jag att det verkar fullt rimligt att det kan uppstå i samband med ett strömavbrott och att det kräver en manuell återställning. Du kan inte återställa larmet med knapparna?
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag försökte trycka på knapparna, men inget hände.
Jag testade slå av och på alla proppar som är kopplade till värmepumpen i proppskåpet men upplevde inte heller någon ändring.
Testade då bryta säkerhetsbrytaren, då slutade blinka när jag slog på den igen.
Efter några minuter så har gradvisaren ökat till 22 grader. Hoppas detta fick igång den.
Jag testade slå av och på alla proppar som är kopplade till värmepumpen i proppskåpet men upplevde inte heller någon ändring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Testade då bryta säkerhetsbrytaren, då slutade blinka när jag slog på den igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter några minuter så har gradvisaren ökat till 22 grader. Hoppas detta fick igång den.
Fel fasföljd. Larmet kan endast aktiveras då meny 1 är ställt på en fast
returtemperatur. I automatläge ”A” kontrolleras fasföljden av CTC EcoEl eller,
CTC EcoLogic.
erställning vid larm
För att återställa produkten efter ett felmeddelande hålls OK-knappen samt ”pil nedåt”
intryckt samtidigt. (Vid sammankoppling med EcoEl eller EcoLogic återställs produkten
på inomhusdelen.)
Detta var från en manual till en ecoair, vad du har för modell vet jag inte, men det kanske är samma förhavande för återställning på din med...
returtemperatur. I automatläge ”A” kontrolleras fasföljden av CTC EcoEl eller,
CTC EcoLogic.
erställning vid larm
För att återställa produkten efter ett felmeddelande hålls OK-knappen samt ”pil nedåt”
intryckt samtidigt. (Vid sammankoppling med EcoEl eller EcoLogic återställs produkten
på inomhusdelen.)
Detta var från en manual till en ecoair, vad du har för modell vet jag inte, men det kanske är samma förhavande för återställning på din med...
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Tack alla för bra svar.
Nu står gradvisaren på 25 grader. Någon som vet hur man gör för att kolla vad vi ställt in den på? Resten av familjen vill så gärna ha det varmt och skönt igen som tidigare.
Osäker på vad vår modell heter men så här är den märkt:
Kan jag skruva eller trycka på något för att speeda upp uppvärmningen?
Nu står gradvisaren på 25 grader. Någon som vet hur man gör för att kolla vad vi ställt in den på? Resten av familjen vill så gärna ha det varmt och skönt igen som tidigare.
Osäker på vad vår modell heter men så här är den märkt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan jag skruva eller trycka på något för att speeda upp uppvärmningen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad berodde strömavbrottet på? Har elbolaget gjort något som ändrar fasföljden?
Går utedelen över huvud taget (jag antar att du har en EcoAir någons utanför huset)?
Motorskyddet till kompressorn kan lösa ut vid strömavbrott/fasbortfall och kan behöva återställas manuellt.
Vad är det för årsmodell på EcoEl och EcoAir?
Går utedelen över huvud taget (jag antar att du har en EcoAir någons utanför huset)?
Motorskyddet till kompressorn kan lösa ut vid strömavbrott/fasbortfall och kan behöva återställas manuellt.
Vad är det för årsmodell på EcoEl och EcoAir?
Pannan har han ju fått igång, han ville ju få upp värmen fortare nuuseless skrev:
Vad berodde strömavbrottet på? Har elbolaget gjort något som ändrar fasföljden?
Går utedelen över huvud taget (jag antar att du har en EcoAir någons utanför huset)?
Motorskyddet till kompressorn kan lösa ut vid strömavbrott/fasbortfall och kan behöva återställas manuellt.
Vad är det för årsmodell på EcoEl och EcoAir?
Klicka här för att svara

