Hehe..! Han lägger tillbaka fisken i vattnet.... :o

Hej!
Fick så bra hjälp från er här så jag ville bara berätta hur det gick med huset med fasad av masonit och ribb. En liten sann historia om utgångspriser och slutpriser på fastighetsmarknaden idag.....
Utgångspriset för den här fastigheten var 295'. Slutpriset (håll i er nu) var 840'!!! :o Nu har jag varit med i så många budgivningar som slutar med mer än det dubbla utgångspriset att det börjar kännas tröstlöst. Är det utgångspriserna som är fel och så många fastigheter inte rätt värderade eller är det marknaden som är överhettad? ???
Har ledsnat på mäklare och budgivning nu i varje fall. Får se om vi kan hitta något att köpa direkt av fastighetsägaren istället.
Ha det bra och tack igen för all hjälp! :)

Det du beskriver känns mycket väl igen. Mäklarna har fått mycket sk*t för detta beteende. Att sälja fastigheter är deras leverne. De borde vara så pass insatt på priser att de inte bommar med så mycket som du berättar.

Givetvis fungerar det ju tyvärr så att de sätter ett lågt utgångspris för att locka till sig mycket folk - för att priserna sedan skall trissas upp mycket. Ungefär som vi ser på de stora mataffärskedjorna - de lockar med lite rabattkuponger och krimskrams, för när vi ändå åker dit och utnyttjar dessa så slinker det alltid med en massa extra i korgen 'när man ändå är där'.

Det var hur som hellst tråkigt att höra att ni inte hade möjlighet att vara med hela vägen eftersom du verkade så motiverad att få sätta igång :-/

Tack, det var fint sagt. Det var lite deppigt där ett tag för jag var så säker på att det huset var menat för oss... Men vi ska upp idag igen och titta på ett annat hus. Det kanske är ännu bättre - och billigare...! :-)

Ha en bra helg!

Detsamma! Berätta gärna om hur det går och när det dyker upp något intressant 'projekt' :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.