Jag är med i vindraftskooperativet Västanvind och betalar 23 öre/kWh. Priset är ink elcertifikat.

Det har varit samma pris sedan 2011.

• Gilla
roffer
  • Laddar…
Men, då har du ju betalt för kraftverket först....

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Det stämmer. Förenininen lägger dessutom undan pengar så att det skall kunna gå att köpa ett nytt när vindkraftverket har nått sin tekniska livslängd.

Rörligt runt 43,27 öre ex moms
Ink skatter och fasta avgifter är runt 1.87.

Det var en enorm höjning förra året pga den stora torkan. Vi hade oturen att vårt gick ut efter i sommaren och från 33 öre blev istället 66 öre/kWh med bra rabatt utan månadskostnad. Skatten ej inkluderad.

D Daniel 109 skrev:
Snälla. Använd i alla fall något som påminner om en energienhet.
Snälla, du tror inte att folk förstår vad som menas?
Vad spelar det för roll?
M Myckling skrev:
Haha, oj var det ett så allvarligt "fel"? :rofl:
Ja det är fantastiskt vad vissa hakar upp sig på skitsaker. Vem som helst förstår vad trådskaparen menar, men vissa verkar vilja haka upp sig på minsta sak.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
F Fredriikc skrev:
Det var en enorm höjning förra året pga den stora torkan. Vi hade oturen att vårt gick ut efter i sommaren och från 33 öre blev istället 66 öre/kWh med bra rabatt utan månadskostnad. Skatten ej inkluderad.
Fy fasen, det är ju verkligen en fördubbling. Jag förnyade inte vårt avtal nu utan gick på rörligt för att försöka vänta in lite lägre priser. Men med Vattenfall som nätägare blir man rånad hur som och kan inte göra något åt det.

35.9 öre/kWh exklusive moms. Band på 3år 2018

G
Eftersom jag har vattenfall som nätägare, så ligger jag nog på 2kr/kwh med alla avgifter och påslag från vattenfalls sida som t.ex. årsavgift osv.

Uppvärmning fast årsavgift 4500 + 0,695kr/Wh L Bioenergi
Nät ca 3400 årsavgift samt 1,36kr/kWh fortum

E eddiw skrev:
Snälla, du tror inte att folk förstår vad som menas?
Vad spelar det för roll?
Om jag säger att min bil går i 1100km/h på en tank. Tycker du att det låter vettigt? Jag tycker att det är rimmligt att påpeka sådanna fel.

D Daniel 109 skrev:
Om jag säger att min bil går i 1100km/h på en tank. Tycker du att det låter vettigt? Jag tycker att det är rimmligt att påpeka sådanna fel.
Jag tycker att du har rätt i sak, men att jämföra ihopblandning av enheter är inte detsamma som att skriva en enhet med gemener istället för versaler. w är inte symbol för någon annan enhet, så det finns i princip ingen risk för missförstånd i det här fallet.

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Den kommentaren gällde förväxling av kW och kWh, men nu är det ändrat till kwh. Vilket är fel även om det går att begripa.

w används ofta som substitut till lilla ohmega. Men när man förväxlar k och K eller m och M så finns det en reell risk för missförstånd. Om man konsekvent ser till att använda rätt benämningar så behöver man inte fundera på om det är tilltäckligt liten risk för förväxling att skriva fel.

• Gilla
Kire_78 och 2 till
  • Laddar…
Och man ska väl inte "sura" för att någon rättar till dom fel man gör utan vara tacksamt och ta emot kunskapen och vara glad att man fick lära sig nått.

• Gilla
TT4F och 2 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Eftersom jag har vattenfall som nätägare, så ligger jag nog på 2kr/kwh med alla avgifter och påslag från vattenfalls sida som t.ex. årsavgift osv.

Elektronisk faktura från Vattenfall med specifikation av elräkning för perioden 2019-01-01 till 2019-02-28.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vattenfall 1 årsavtal Mellansverige Blir väl närmare 80 öre/kWh.Momsen är totalt 944:- på denna räkningen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.