harry73
N Niis skrev:
Jag använder endast mobilt internet. I allmänhet är mobilnätverk mindre utsatta för virala omdirigeringar som SearchMarquis.com
Det får du förklara. Låter som bullshit

Det är en skröna:D

N Niis skrev:
Jag använder endast mobilt internet. I allmänhet är mobilnätverk mindre utsatta för virala omdirigeringar som SearchMarquis.com
Idag har jag gjort något dumt. Jag klickade på en länk till en scam site.
Första varning borde varit själva inlägget och namnet på länken, sen kunde man ju titta på vad länken pekar på med det är lite omständigt.

Där fanns iaf en site med maskinöversatt text med blandad engelska.
Verkade mest mysko.
Enligt discussions.Apple.com är det en scam site.

Skärmdump av en diskussionstråd med en varnande kommentar angående en potentiell scam-webbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det kan ju varanen överdrift, men såg iaf inte ut som en sida man ska ladda ner något ifrån.

Vi köpte nyligen hus och detta är nu på tapeten. Det billigaste vi har hittat är 1000/1000 för 299, dock är man bunden i 2 år. Är det en bra deal?

Jag kommer från BRF där man betalar 60-90kr för 100/100 och är nämligen inte van med att betala över 300 för bara internet haha :D
https://i.imgur.com/9zhphQf.png

D Dashio skrev:
Vi köpte nyligen hus och detta är nu på tapeten. Det billigaste vi har hittat är 1000/1000 för 299, dock är man bunden i 2 år. Är det en bra deal?

Jag kommer från BRF där man betalar 60-90kr för 100/100 och är nämligen inte van med att betala över 300 för bara internet haha :D
[länk]
Låter billigt, i vårt stadsnät ligger 1000/1000 på drygt 700 kr/mån.

Beror på vilken operatör det är och hur det sedan fungerar, som det står i texten du länkade till "Angiven hastighet gäller för optimala förhållanden och kan variera".
Vad står det i det finstilta för operatören, med texten ovan kan man leverera vad som helst utifrån ej optimala förhållanden ;)

M Max R70 skrev:
Låter billigt, i vårt stadsnät ligger 1000/1000 på drygt 700 kr/mån.
Oj wow! Det var en saftig peng det!
Okej, jag läste igenom hela forumet och det verkar vara där någonstans som ni också ligger för "långsammare" hastighet. Men efter 2 åren så går det till 399.

Det börjar luta åt att vi tar denna dealen trots allt.

A AndersS skrev:
Beror på vilken operatör det är och hur det sedan fungerar, som det står i texten du länkade till "Angiven hastighet gäller för optimala förhållanden och kan variera".
Bahnhof är det :)

Jo precis, misstänker att de lovar att inte kunna punga ut 1000/1000 haha :D

D Dashio skrev:

[länk]
Betalar 290kr/månad för 100/100
Skulle jag vilja uppgradera så har jag följande val:
250/250 för 390kr
500/500 för 490kr
1000/1000 för 790kr

Så ja, 1000/1000 för299kr skulle jag anse vara en bra deal!

N Niklasberglund skrev:
Betalar 290kr/månad för 100/100
Skulle jag vilja uppgradera så har jag följande val:
250/250 för 390kr
500/500 för 490kr
1000/1000 för 790kr

Så ja, 1000/1000 för299kr skulle jag anse vara en bra deal!
Oj får man fråga vart du bor och vilken leverantör det är?

549 kronor per månad för 1000/1000 Bahnhof i Open Infras nät så inte stadsnätet (vilket var en lycka att tidigare ägare köpt av open infra, samma anslutning kostar 729 kr per månad och man får betala 29 kr i månad i avgift )

Edit: 339 skulle 100/100 kosta

• Gilla
Dashio
  • Laddar…
S
När man kommit upp i 100 Mbit så tycker jag att routing och pingtider är viktigare. Jag har mycket hellre 100/100 och en vettig väg ut på internet än 1000/1000 och en kass väg ut på internet. Läs gärna mitt tidigare inlägg.
https://www.byggahus.se/forum/threa...rnet-via-stadsnaet.398137/page-6#post-3975227

Hastighet och pingtider till mätsiter som t.ex. bredbandskollen är oviktiga. Kolla pingtider till några servrar du brukar använda istället.

D Dashio skrev:
Oj får man fråga vart du bor och vilken leverantör det är?
Såklart du får!
Jag bor i Köping och det är Köpings Kabel-tv som är leverantören.
Lite speciellt då det är ett kommunägt bolag.
Men när det kommer till tv är det få utomstående som kan matcha deras priser.
Och när vi bytte från coaxial till fiber så betalade vi drygt 3000kr för bytet, vilket iaf jag tycker är ganska prisvärt.

Rickard.
Betalar 249kr/mån för 100/100 vilket vi klarar oss på än så länge. Förr va det riksnet men nu har halebop tagit över och jag har aldrig varit utan internet och alltid haft mer än 100/100 på speedtest så jag är nöjd, trot jag haft det i 4-5år nu.

Gruvar mig lite för den dag jag inte tycker det duger då det verkar vara dyrt att gå upp i hastighet.

• Gilla
droidekas
  • Laddar…
N Niklasberglund skrev:
Såklart du får!
Jag bor i Köping och det är Köpings Kabel-tv som är leverantören.
Lite speciellt då det är ett kommunägt bolag.
Men när det kommer till tv är det få utomstående som kan matcha deras priser.
Och när vi bytte från coaxial till fiber så betalade vi drygt 3000kr för bytet, vilket iaf jag tycker är ganska prisvärt.
AH! Det var ju superbilligt till skillnad från Stockholmspriserna! :)

• Gilla
Niklasberglund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.