1 969 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Vad betalade ni plattsättaren?
Vad betalade ni plattsätaren som kaklade köket och vad ingick?
För mig gäller det mosaik och 2,25 kvm.
Plattsättaren behöver spackla väggen också, det ramlade ut en hel del betong när gamla kaklet togs ned.
Har fått ett "kompispris" på 3000 kr men då ingår inte fogen som jag tänkt försöka mig på själv. Det två stycken som är här och det blir två vändor för dem. Spackling och plattsättning. Har tänkt kolla vad de ska ha för att foga också, jag kanske gör bäst i att låta proffsen sköta hela biten egentligen...
Plattsättaren behöver spackla väggen också, det ramlade ut en hel del betong när gamla kaklet togs ned.
Har fått ett "kompispris" på 3000 kr men då ingår inte fogen som jag tänkt försöka mig på själv. Det två stycken som är här och det blir två vändor för dem. Spackling och plattsättning. Har tänkt kolla vad de ska ha för att foga också, jag kanske gör bäst i att låta proffsen sköta hela biten egentligen...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Förstår inte vad de ska vara två personer för när det handlar om en så liten yta... måste bli onödigt dyrt av den anledningen ju...
Svårt att svara på priset när man inte sett hur det ser ut och frågan är om de 3000:- är vitt inkl. moms innan eller efter rotavdrag, eller det är svart...
Svårt att svara på priset när man inte sett hur det ser ut och frågan är om de 3000:- är vitt inkl. moms innan eller efter rotavdrag, eller det är svart...
gör det själv vettja! jag svär på att du klarar det ! du har ju detta eminenta forum till hjälp! du sparar ju 3k,Nattnäterskan skrev:Vad betalade ni plattsätaren som kaklade köket och vad ingick?
Det är svart, en kompis kompis som gör det.Paul-Staffanstorp skrev:
Ingår det material?
Gör det inte det, utan att ha sett det men låter som max fyra timmars jobb och två resor, eventuellt tre resor om de ska foga med.
Men de har väl gjort en kalkyl på arbetet förmodar jag.:S
Gör det inte det, utan att ha sett det men låter som max fyra timmars jobb och två resor, eventuellt tre resor om de ska foga med.
Men de har väl gjort en kalkyl på arbetet förmodar jag.:S
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Fogningen ingår inte och ändå ska de ha mer betalt än en firma hade tagit VITT för en hel arbetsdag vilket räcker lääääänge för en kökskakling i 9 av 10 fall...
8tim x 400:- + 25%moms = 4000:-
Spackel och lite körersättning MAX 750:- inkl. moms
Då blir slutsumman 5000:- och bara 2750:- efter ROT-avdrag...
Fogningen borde ju garanterat ingått för de pengarna och jag ifrågasätter verkligen varför man ska vara två personer för en kökskakling...
8tim x 400:- + 25%moms = 4000:-
Spackel och lite körersättning MAX 750:- inkl. moms
Då blir slutsumman 5000:- och bara 2750:- efter ROT-avdrag...
Fogningen borde ju garanterat ingått för de pengarna och jag ifrågasätter verkligen varför man ska vara två personer för en kökskakling...
Jag kände också spontant att det kändes lite högt, hade blivit lovad bra pris. Den andra killen gjorde väl inte lika mkt som den ena, kändes mer som en lärling eller assistent på nåt sätt. Jaja, jag ska ringa och få ett pris från en firma för han sa att jag skulle kolla pris så jag skulle känna mig nöjd med hans pris.
Innan de kom och spacklade:Andy78 skrev:
http://i52.photobucket.com/albums/g7/Ishtarrgh/kokinnanmosaik.jpg
Detta är alltså min grovlagning, de sa att det var lite bungligt här och där så de körde på lite gipsfiller som sen tog slut för jag hade för lite hemma. Dagen efter kom de och körde på ett lager fix så det blev jämnt och fint.
Sen en tredje vända kom de och satte upp mosaiken. Såhär ser det ut fortfarande utan fog och smutsigt och dant:
http://i52.photobucket.com/albums/g7/Ishtarrgh/kokeftermosaik.jpg
ovanför spisen körde vi svart för jag hade någon kvcm för lite av den röda som kom i förpackningar om 2 kvm. Nöjd, det är som en spegelbild av spisen som är helsvart på hällen.
http://i52.photobucket.com/albums/g7/Ishtarrgh/kokeftermosaik2.jpg
Nu har jag och min mamma lagt på svart fog, plattsättaren sa det är Sopro som gäller på svart fog för den brukar klara sig bäst från att bli urtvättad. Och det blev den inte!
Känns lite onödigt att det blev så många vändor hit, men jag tycker ju de kunde haft med sig gipsfiller och fix när de visste att de skulle jämna till väggen. Jag är ju ingen hantverkare och hade ingen aning om väggen behövdes jämnas till alls, men ett kilo hade jag hemma. Men priset fick jag innan det visade sig att de fick komma flera ggr.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja ja... det viktiga är ju att du känner dig nöjd än om jag personligen tycker de verkade väldigt omständiga och dyra trots behov av spackling...
- 2 personer för den lilla kakelsättningen är en för mycket...
- Vet man att det ska spacklas har man ju som hantverkare med sig saker för detta...
- 3 besök och ändå ingick inte fogningen...
- 2 personer för den lilla kakelsättningen är en för mycket...
- Vet man att det ska spacklas har man ju som hantverkare med sig saker för detta...
- 3 besök och ändå ingick inte fogningen...
Klicka här för att svara