7 431 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Vad betala för gräsklippningen?
Varför inte ta diskussionen med föräldrarna? Det är inte helt säkert att de gillar att sonen överbetalas ... däremot är det väl skäligt att låta honom få något för jobbet.
Mina döttrar tvättade regelbundet min bil när de var i den åldern. Fick en slant för detta. Grannen hyrde in dem för samma jobb - betalade dubbelt ... grannen på andra sidan hyrde in dem och betalade dubbelt återigen ... jag hade inte råd anlita mina egna ungar till slut ...

Mina döttrar tvättade regelbundet min bil när de var i den åldern. Fick en slant för detta. Grannen hyrde in dem för samma jobb - betalade dubbelt ... grannen på andra sidan hyrde in dem och betalade dubbelt återigen ... jag hade inte råd anlita mina egna ungar till slut ...
Enligt föräldrarna behöver han inte ha betalt, men jag tyder det som att de är artiga. Klart grabben vill ha betalt, annars hade han inte gjort sig sånt besvär 
Vi har faktiskt betalt honom 50:-, så det känns skönt att andra oxå tycker det är ok.
Vi har faktiskt betalt honom 50:-, så det känns skönt att andra oxå tycker det är ok.
Klicka här för att svara