Hur mycket ska jag betala grannens son (10 år) när han klipper vår gräsmatta (1000 kvm) och trimmar alla kanter? Han är så pass ung att jag inte lämnar honom själv utan är med hela tiden. Han använder oxå vår utrustning.

Varför inte ta diskussionen med föräldrarna? Det är inte helt säkert att de gillar att sonen överbetalas ... däremot är det väl skäligt att låta honom få något för jobbet.

Mina döttrar tvättade regelbundet min bil när de var i den åldern. Fick en slant för detta. Grannen hyrde in dem för samma jobb - betalade dubbelt ... grannen på andra sidan hyrde in dem och betalade dubbelt återigen ... jag hade inte råd anlita mina egna ungar till slut ...

:( :( :(

50 kr så länge du behöver vara med, när han klipper självständigt får du nog räkna med en hundring:)

Som sagt prata med föräldrarna men jag tycker att ktm:s löneläge låter helt ok

Enligt föräldrarna behöver han inte ha betalt, men jag tyder det som att de är artiga. Klart grabben vill ha betalt, annars hade han inte gjort sig sånt besvär :)
Vi har faktiskt betalt honom 50:-, så det känns skönt att andra oxå tycker det är ok.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.