Hej alla! Mitt badrum blev renoverat 2012. Då satte föreningen in en duschkabin som vi några år senare tog bort, nu duschar vi i den hörnan och har duschdraperi. För några år sedan så upptäckte jag ett hål i fogen vid golvet bakom röret som går ner i golvet från handfatet. Finns även två små hål i fogen där vi duschar, men nu har jag även upptäckt att det är lite blött i fogen en bit ifrån där vi duschar. Vad kan detta bero på? Någon som vet. 🙏 Skickar med bilder och video.

• Badrumshörna med svarta golvplattor, vitt handfat och duschrör. Två gula markeringar på fogarna nära golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Graf Koks
  • Laddar…
C
Jag tycker det ser ut som att det beror på att fogen i golv/väggvinkeln trillat bort där. "Hålen" har tidigare varit dolda bakom denna.

Torde "bara" vara att foga om där för att fixa till det.

• Gilla
Susanne Laggar
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Släpp förstoringsglaset och slappna av ;)

Det är ingen fara då fuktskyddet bör ligga bakom plattor och fog... om där är något. ;)

Det händer ofta med åren att fog kan spricka och ramla bort men det är helt och hållet en utseendegrej som man kan åtgärda med lite nytt fogbruk om man vill undvika att smuts samlar sig i hålorna.

• Gilla
Susanne Laggar och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.