Hej alla! Mitt badrum blev renoverat 2012. Då satte föreningen in en duschkabin som vi några år senare tog bort, nu duschar vi i den hörnan och har duschdraperi. För några år sedan så upptäckte jag ett hål i fogen vid golvet bakom röret som går ner i golvet från handfatet. Finns även två små hål i fogen där vi duschar, men nu har jag även upptäckt att det är lite blött i fogen en bit ifrån där vi duschar. Vad kan detta bero på? Någon som vet. 🙏 Skickar med bilder och video.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Släpp förstoringsglaset och slappna av 
Det är ingen fara då fuktskyddet bör ligga bakom plattor och fog... om där är något.
Det händer ofta med åren att fog kan spricka och ramla bort men det är helt och hållet en utseendegrej som man kan åtgärda med lite nytt fogbruk om man vill undvika att smuts samlar sig i hålorna.
Det är ingen fara då fuktskyddet bör ligga bakom plattor och fog... om där är något.
Det händer ofta med åren att fog kan spricka och ramla bort men det är helt och hållet en utseendegrej som man kan åtgärda med lite nytt fogbruk om man vill undvika att smuts samlar sig i hålorna.
Klicka här för att svara