Medlem
· Blekinge
· 12 259 inlägg
För det första:
Jag tycker den här leken med "min vän elektrikern" kan vi vara utan. Förekommer i en del inlägg av folk som högst troligen kommer att koppla själv men vill ha lite tips och råd. Ställer man vettiga frågor får man mycket bra hjälp här utan att vara elektriker.
För det andra:
Slackers beskrivning av uppgiften är alldeles för oprecist för att kunna svara. Kelds fråga är mycket relevant. Fler frågor: finns det en egen grupp framdragen? Finns det JFB (krav på) ?
Jag tycker den här leken med "min vän elektrikern" kan vi vara utan. Förekommer i en del inlägg av folk som högst troligen kommer att koppla själv men vill ha lite tips och råd. Ställer man vettiga frågor får man mycket bra hjälp här utan att vara elektriker.
För det andra:
Slackers beskrivning av uppgiften är alldeles för oprecist för att kunna svara. Kelds fråga är mycket relevant. Fler frågor: finns det en egen grupp framdragen? Finns det JFB (krav på) ?
Men det är en vän som är elektriker som ska göra det, men som jag skrev så har han inte svarat. Så det jag vill veta är hur omfattande det är att koppla in kabeln.T Thomas_Blekinge skrev:För det första:
För det andra:
Medlem
· Blekinge
· 12 259 inlägg
Är kabeln redan framdragen och behöver bara kopplas in? Vad är det för kabel? Vad sitter i andra änden av kabeln? Kommer den från en egen grupp i elcentralen? Finns arbetsbrytare och JFB installerade?
Det är en apparatkabel eller vad man kallar det som ska kopplas in. Jag vill kunna ta bort den under vintern. Den kommer dela med utebelysningen och övrig poolutrustning. Jordfelsbrytare finns.T Thomas_Blekinge skrev:
Klicka här för att svara