Redigerat:
  • Gilla
Fredde-00
  • Laddar…
Krilleman
"Kabinkopplingen" är R15 gängad.

Vad har du tänkt att ansluta emot?

Monterar man kabinkopplingen i hålet på duschkabinen? Sen sätter man blandaren på där och på baksidan kan jag ansluta min anslutningsslang där?

Eller ska jag bara ha ett blandarfäste och skita i kabinkopplingen?

Tycker det är väldigt dåligt med info hur man kopplar in en duschkabin och vad som behövs. Eller så kanske det är så enkelt men jag förstår inte ändå:)

Redigerat:
Krilleman
Pherra skrev:
[länk]

Funkar i dom flesta fall.
Nej, funkar inte i detta fall då TS har tänkt att köpa en 150cc blandare!

Kabinkopplingarna monteras i hålen på duschkabinen. Blandaren monteras i kabinkopplingarna.

Vattnet ansluts normalt med två anslutningsslangar rak/vinkel. Var har du tänkt ansluta ditt vatten? Hur ser det ut?

P
Nja funkar å funkar..går ju sätta övergång. Brukar va rätt stora hål på kabiner så man kan sätta dessa på 150 el 160.

Krilleman
Varför betala dyra pengar för övergång om blandaren redan är bestämd?

Det sitter två ballofixer(eller kommer göra det) på kall och varmvatten, sedan en anslutningsslang R15 i båda ändar. Sen ska den kopplas in i vad bakom blandaren? :)

Redigerat:
P
krilleman_215 skrev:
Varför betala dyra pengar för övergång om blandaren redan är bestämd?
Japp helt rätt läste inte att han bestämt sig för 150cc blandare..my bad

Krilleman
FRS05 skrev:
Det sitter två ballofixer(eller kommer göra det) på kall och varmvatten, sedan en anslutningsslang R15 i båda ändar. Sen ska den kopplas in i vad bakom blandaren? :)
Prima!

Köp en typgodkänd anslutningsslang bara! Rak/vinkel brukar passa bra i dom flesta installationerna. Vinkela-anslutningen sätter du självklart på duschblandaren.

Tänk på att inte montera slangen på klämringsände. Det ska vara slät ansats eller planadapter (vatette) på ballofixerna om det ska bli bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.