16 081 läst ·
114 svar
16k läst
114 svar
Vad arbetar ni med?
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Grundfrågan var väl vad vi jobbar med? Nåväl Yonna....fortfarande underbetald sekreterare eller?
Min fru arbetar som hårtekniker för ett större internationellt bolag....som börjar på L och slutar med l, uttalas med viss fransk accent. Jag kör eget med reklam och aktiehandel.
Min fru arbetar som hårtekniker för ett större internationellt bolag....som börjar på L och slutar med l, uttalas med viss fransk accent. Jag kör eget med reklam och aktiehandel.
En Art Director och en bilmaskerare (plåt och lack)...
Den senare har halkat runt i IT-sektorn i ett par år, och även i den grafiska branschen, och sedemera halkat ur och hamnat på ett billackeringsföretag....(?)
Men det fungerar.
Vi har lån på 2.1 milj, banken kommer att dra 6200 kr/månad för att täcka räntorna. Samma kostnad vår tidigare lägenhet.
Den senare har halkat runt i IT-sektorn i ett par år, och även i den grafiska branschen, och sedemera halkat ur och hamnat på ett billackeringsföretag....(?)
Men det fungerar.
Vi har lån på 2.1 milj, banken kommer att dra 6200 kr/månad för att täcka räntorna. Samma kostnad vår tidigare lägenhet.
Jag pysslar med Data IT/Vaktm. på skola.. Hon jobbar på Sveriges Trafikskolors Riksförbund (STR)
Lånet hamnar på runt 1,8-2,0
Lånet hamnar på runt 1,8-2,0
Lite mer jämförelsesiffror för smeagol: Huset jag köpte tidigt 80-tal kostade att uppföra 1927 2.263 kr - lite utanför Malmö på den tiden men idag mycket centralt. Egnahemsbygge i 'sten'; 110 kvm och 2-familjshus.billy_baver skrev:
Tittar vi på Sthlm så kostade mitt föräldrahem att uppföra i gamla Ålsten 1939 43.000; byggmästarbyggd funkisvilla på ca 200 kvm med tomträtt - tror det var 160 kr/året på 60 år. Det var mycket pengar då ... (Huset såldes för drygt 10 år sedan så ngn större vinst har inte hamnat hos mig
Kommer våra barnbarn en dag att tycka att våra miljonvillor i kombination med normala knegarinkomster ses som 'billiga'?
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Akta dig så inte skattemyndigheten läser det där.....förmånsbil har man hört talas om men förmånskök ;D ;D
Vi är civilingenjörer, V båda två. (Kan vi månne ha träffats på skolan...)
Jag fuskar lite som ekonom också.
Jag jobbar som projektcontroller på statlig byggherre.
Hon jobbar på ett företag i byggbranschen som börjar på J och slutar på M.
Jag fuskar lite som ekonom också.
Jag jobbar som projektcontroller på statlig byggherre.
Hon jobbar på ett företag i byggbranschen som börjar på J och slutar på M.
Person 1: student som tar akademisk examen i junikennethsdotter skrev:
Person 2: jobbar både inom taxi och hemtjänsten
Lån idag: 2,9 mille
Lån vid nybygge: 2,6 mille (hoppas vi på)
Inte ett dugg högavlönade mao...snarare tvärtom