Hej!
Snälla, kan ni förklara i enkla ord vad som är egentligen skillnaden mellan en FTX och en "vanlig" franluftspump?

???
 
Bob_the_builder
Ett FTX-aggregat ger dig även mekanisk tilluft. Den värme som återvinns ur frånluften värmer tilluften. I en frånluftsvärmepump används den återvunna värmen till exempelvis tappvarmvattenproduktion.
 
Ett ftx aggregat ventilerar huset och förvärmer tilluften med frånluften, kräver annan uppvärmningskälla tex elpanna.

En frånluftsvärmepump värmer och ventilerar huset (även tilluften i vissa modeller, om man nu har tilluftsventiler i sitt hus).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.