Hej alla !
Vad tycker ni är rimliga kostnader(som tillkommit) utanför poduktionskalkyl ?
Om en säljare tar tillbaks det han har lovat muntligt är detta bara att acceptera (ord mot ord)
Om husleverantören ej uppfyllt den service som de utlovat(hur går man vidare)

Det är många frågor som man vill ha svar på, men man får väl börja med dessa

H/frågvis

Jag måste säga att det är en aning underliga frågor, de är så ospecifika så det är svårt att veta vad du menar och därmed ge svar på. Men jag gör ett försök:

Vad tycker ni är rimliga kostnader(som tillkommit) utanför poduktionskalkyl ?
Har nyligen läst en tråd gällande kostnader som övergår produktionskostnadskalkylen, ett flertal hävdade att dessa gånger är det ofta köparen själv som orsakat merkostnaden pga extra tillval m.m. I min kalkyl har jag räknat med 5% i oförutsedda utgifter, rekommendationen har jag för mig är 10%.

Om en säljare tar tillbaks det han har lovat muntligt är detta bara att acceptera (ord mot ord)
Ja, tyvärr så skulle jag se det så om inget hjälpt efter flera påtryckningar. Alternativet blir att gå till rätten.

Om husleverantören ej uppfyllt den service som de utlovat(hur går man vidare)
Är det så att du har problem med din husleverantör så är det mycket lättare att diskutera och ge tips när man vet någorlunda vad det handlar om, ej uppfylla service kan innefatta mycket. Är det säljaren eller huvudkontoret som inte hållt sitt löfte? Det kanske är en mindre enmans-firma? Finns papper skrivna?

//Impossible

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.