31 779 läst ·
213 svar
32k läst
213 svar
Vad är rimlig kWh förbrukning nybyggt hus med vattenburen golvvärme platta på mark
Skillnaden mellan en FLVP och en BVP är inte stor i kostnad så 100tkr räcker gott o väl i jämförelse…useless skrev:
Att husföretagen inte vill att du byter som kund har ju inte med saken att göra, alltså jämförelsen…
Jo, men FLVP är inte gratis, så vad pumpen i sig kostar är oväsentligt då det är skillnaden i priset som är av avgörande faktor.useless skrev:
Vettiga FLVP är oftast dyrare än BVP för övrigt.
Edit, tog Götenehus som exempel och ser att jag t.o.m. räknat högt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
C Cerb skrev:
"Så borrning och alternativ ventilationslösning (med återvinning) ska rymmas inom 32 500:-?"Rejäl skrev:
"Borrning, (paus) ventilation med återvinning är ju ett val inte ett krav."
Paus har jag ingen aning om vad du menar? komma tecken som du skrev skriver man emellan olika saker i samma mening.C Cerb skrev:
Du får kolla upp dina svenska kunskaper samt din tolknings förmåga…
Ha!Rejäl skrev:
Där kommer jag nog avvakta och invänta att du pudlar och själv friskar upp din kunskap i svenska från mellanstadiet.
Ett komma används inte enbart för att skilja mellan olika substantiv, adjektiv etc. i meningar utan även ofta mellan olika huvudsatser i en mening.
Du kan ju kolla i den här tråden så ser du att det inte är rimligt med 30 000:- för en energibrun i dag:C Cerb skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/bergvaerme-vad-kostade-din.487124/