22 650 läst ·
169 svar
23k läst
169 svar
Vad är nästa steg i min "hemautomation"?
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Hej
Har 2st Astro ur som styr olika delar, ett sitter i fasadskåpet och ett sitter inomhus, problemet är uret som sitter ute ökar farten, skiljer ca 15min på en vinter.
Hur löser man detta med nån form av dosa som kan styras centralt, typ med app som styr bägge 2, tittade på Plejd, men bökigt med Blåtand, samt svindyr gateway för 1295:-.
Finns det wi-fi dosor med inbyggt Astro ur mm?
Tack för tips.
Har 2st Astro ur som styr olika delar, ett sitter i fasadskåpet och ett sitter inomhus, problemet är uret som sitter ute ökar farten, skiljer ca 15min på en vinter.
Hur löser man detta med nån form av dosa som kan styras centralt, typ med app som styr bägge 2, tittade på Plejd, men bökigt med Blåtand, samt svindyr gateway för 1295:-.
Tack för tips.
Ja shelly... 1st för 200kr på Kjelle eller 300kr (tror jag det var?) för 4st direkt från shelly. Men då måste du ha wi-fi till fasadskåpet, sen är jag skeptisk till hur bra det funkar att ha den där det blir minusgrader och fuktigt.... skulle inte rekommendera varken Plejd eller shelly där.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 931 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 931 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Plejd finns väl ej med wi-fi? Tyckte jag läste till Blåtand, blir lägga den i utanpåliggande dosa, alltså i fasadskåpet alltså.
Kör wi-fi plugg till motorvärmaren som sitter i garaget som funkar perfekt, detta är närmare.
Kör wi-fi plugg till motorvärmaren som sitter i garaget som funkar perfekt, detta är närmare.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Som jag trodde då, denna Plejd brygga är hutlöst dyr! Så blir inget.
Finns det inga Wi-fi puckar med bra App som har Astro ur mm?
Finns det inga Wi-fi puckar med bra App som har Astro ur mm?
Hutlöst dyr vill jag inte påstå. Tycker det är ett relativt billigt pris. Dom flesta bryggor är dyrare än så, och Plejd håller väldigt hög kvalitet överlag så jag gissar att även bryggan gör det.... men det får vi ju se när den väl kommer!
Som jag sa tidigare, shelly.... wi-fi puck med app för 200kr. Inkluderat astro ur...
https://www.kjell.com/se/sortiment/...V1KiaCh1p8QTKEAQYAiABEgLdqvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Som jag sa tidigare, shelly.... wi-fi puck med app för 200kr. Inkluderat astro ur...
https://www.kjell.com/se/sortiment/...V1KiaCh1p8QTKEAQYAiABEgLdqvD_BwE&gclsrc=aw.ds
H Husqvarna220Ac skrev:Hej
Tack för tips.
Köp ett radiokontrollerat (DCF77) astrour så säkerställer du sekundexakt gång.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Har ett 2st Theben Astro ur, har synkat dessa med fröken ur, men det funkar nåt dygn, sen ökar det uret som sitter i fasadskåpet.
Vill ha Wi-fi puck, ska man köra på Blåtand måste man ha denna Plejdbrygga, och då blir det 2000:- för att styra bägge.
Vill ha Wi-fi puck, ska man köra på Blåtand måste man ha denna Plejdbrygga, och då blir det 2000:- för att styra bägge.
Jag har också två theben astrour, dom synkar perfekt. Är du säker på att du ställt in dom korrekt?
Bara för din vetskap så måste du inte ha plejdbryggan för att använda Plejd. Dom fungerar utmärkt som dom är. Använder själv en till mina fönsterspottar enbart för astrourets skull... går att styra via mobilen om man vill det.
Annars är det som jag skrivit ett par ggr tidigare Shelly som är ett alternativ om du hellre vill ha wi-fi puck.
Bara för din vetskap så måste du inte ha plejdbryggan för att använda Plejd. Dom fungerar utmärkt som dom är. Använder själv en till mina fönsterspottar enbart för astrourets skull... går att styra via mobilen om man vill det.
Annars är det som jag skrivit ett par ggr tidigare Shelly som är ett alternativ om du hellre vill ha wi-fi puck.