Hej, vad menas med inteckningsfri avstyckning? Vi ska dela 2 fastigheter på en tomt , till 2st tomter med ett hus på varje. Fördelar/nackdelar med inteckningsfri avstyckning ?
"Den fastighet som delas upp kallas för stamfastighet och den nya fastigheten kan göras helt fri från stamfastighetens inteckningar, man kan göra en inteckningsfri avstyckning."