Hej.

Svärfar rensar garaget och hittade en pryl som han inte vet vad den kommer från för verktygslåda.

Är det någon på forumet som känner igen denna så vi kan pussla ihop den med rätt maskin/verktyg.

Innerdiameter på ringen är 42 mm.

• Svart okänd verktygsdel med klämfunktion och justerbar skruv, inneabdiameter 42mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart okänd verktygsdel med ring och skruvklämma mot vit bakgrund, ringens diameter 42 mm.
    Skapa konto
  • Svart verktygsdel med okänd funktion, ring med innerdiameter 42 mm, mot vit bakgrund.
    Skapa konto
Borrmaskin. Europeisk standard 43 mm.

Precis. Du kan alltså montera den runt halsen på en borrmaskin och sen spänna fast den i bänken. Praktiskt om man skall köra polertrissa eller liknande

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Ok, det som gör mej lite brydd är att ringen inte går att låsa på något vis utan jag kan rotera den runt runt. Den är inte helt slapp men rätt lätt att vrida den.

Däremot finns det fasta lägen på leden mellan ringen och tvingen.

Med era ledtrådar så har jag nu hittat denna pryl på Conrad för 159 kr.
"Borrmaskinhållare kwb 779600"

Ska meddela svärfar.
Tack för hjälpen! Borrmaskin med monterad borrmaskinhållare kwb 779600 fastsatt vid träplanka.

• Gilla
Larsa
  • Laddar…
T
Nu tycker jag att du ska säga till svärfar att du fick sååå fin hjälp av byggahus forumet och sen säga till honom att även han borde kika in här själv lite då och då.

• Gilla
Fasting65
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.