Vad har ni allvetare där ute för erfarenhet av HiKOKI batterimaskiner? Funderar på att införkaffa diverse sådana i syfte att använda för halproffsigt/hemmarenovering.
Tacksam för era åsikter.
Mvh. Mikael
 
Jag tycker det funkar alldeles utmärkt med Hikoki. Att det är japanska grejor känns pålitligt.

Nu är jag kanske inte riktigt en allvetare. För jag har inte testa exakt alla Hikoki. Bara alla jag har och så några till kanske.

Mina batterimaskiner är alla Hikoki. Jag kommer inte riktigt ihåg varför valet föll på dem till att börja med. Men när man har en batterimaskin är det ju smart att välja en med samma batteri och laddare när man köper nästa. Med tiden är man fast i ett system. Det gör det väldigt mycket enklare att skaffa nya verktyg när man bara tycker sig ha Hikoki att välja på. Men alla mina Hikoki fungerar till det de skall, ingen har gått sönder och jag är nöjd.

Jag vet inte riktigt hur många jag har numera. Men det har med tiden blivit många. De ligger i Hikokis "systainer"-lådor. EN stapel på ca 1,5m. Fast ordentligt packat. Så t.ex. tigersåg, sticksåg och cirkelsåg ligger i en låda. Har väl div skruv och mutterdragare, några mutterknack, en spik(dyckert)pistol mm

Jag kan inte tänka mig att det är de bästa verktygen man kan köpa. Men de finns på Bauhaus mfl byggvaruhus. De är inte heller de billigaste. Men det finns en hel del begagnat till salu. Så man kan bygga upp sin hemma/hobby-uppsättning med lite mer proffsiga grejer än jula/CO/Biltema till en vettig peng.

Nu kommer det säkert att fyllas på med info om andra märken. Men det hör liksom inte till denna tråd. Så jag skriver inget om mina enstaka "sladd-drivna" Bosch, BIltema, Meec och Hilti mm inte ens om div batteridrivna Husqvarna och allt vad det nu är...

Det är inget fel att välja Hikoki. Tvärtom skulle jag säga.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.