Då var KA kontaktad och bygget kan starta...

Kruxet är att KA kräver egenkontroll av snickarfirman / grundfirman.
Firman som är utsedd att göra jobbet brukar inte göra EGENKONTROLLER utan för dagbok om vad som utförts (vilket inte duger i det här fallet).
Eftersom firman är bättre på att hålla i hammarn än leta underlag för egenkontroll på nätet så sa jag att jag kollar upp det hela.
Hittar inte riktigt det jag hade tänkt mig, mest underlag för egenkontroll av köttfärs o dyligt.
Är det någon som har ett "egenkontrollsunderlag" eller vet vart jag kan få tag i det som jag kan stoppa under näsan på snickarna?

markus

kan inte er KA göra en egenkotrollmall till de som saknar det....?
Fråga honom det ....samt vad han tar för pris för det... så får han med e punkterna han vill ha med.

Vår KA har egna mallar klara.... om ngn entreprenör inte har egna så måste de följa hans...

Egenkotroller är en punktlista där hantverkaren signerar av att han har utfört väsentliga moment i processen... er KA kan ju inte sitta vid bygget varje dag och kolla upp allt... han måste förlita sig på egenkotrollerna för att göra sin bedömning... samt ska ha ha ett antal platsbesök inbokade. (oftast står det som OBS i egenkotrollerna att hantverkaren måste nu ringa KAn innan han utför ngt mer arbete).

Lycka till

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.