Hej, vad är detta för något? Är det ett gammalt TV uttag? Och om det är det, går det bara att klippa kablarna i så fall?

Nu är ju fiber indraget i huset. Denna kabel (kablar) ligger draget längs hela hussidan och ovan jord??
 
  • Gammal kabel dragen längs en husvägg och ovan jord nära en grusad gångväg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som tillägg verkar den andra kabeln sticka iväg mot grannen
 
Är det inte en jordning, typ blixtskydd?
 
Ser ut att vara kabel-tv, om du klipper den så försvinner tv-signalen för grannarna åt ena hållet samt kan bli störningar för grannarna åt andra hållet.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Ser ut att vara kabel-tv, om du klipper den så försvinner tv-signalen för grannarna åt ena hållet samt kan bli störningar för grannarna åt andra hållet.
Okej, låter den vara då Blev fundersam då den ligger ovan mark. Var säker på att det var en skarvsladd som låg där
 
Purre
Skulle också säga kabel-tv. Vi har något liknande där vi bor.
 
Gula och blå kablar som sticker upp ur jorden nära en betongplatta, möjligtvis gamla elkablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad som göms i tö……man blir onekligen nyfiken på vad detta kan vara för tampar och vad de kommer ifrån (gräver längs betongplattan. Hus från -72)
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.