Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är detta för typ av vägg? Känns ej som påklistrad strukturtapet.
Kan det vara ngn form av byggskiva eller väggpanel?
Vill at bort det och ersätta med tapet.
Kan det funka att sätta renoveringstapet först?
Tror ändå att det är strukturtapet av tjockare slaget. Ta bort ett dörrfoder och titta hur det ser ut där, det borde finnas en kant där. Fodret bör tas bort i vilket fall, så det skadar ju inte i onödan.
Visst känns den som gummi? Att strukturen går att trycka på? Vi hade sån hemma... Den borde vara möjlig att riva ner så den delar på sig.
Trodde också först som @SysterNett att det var en tapet, den där gummiaktiga har man ju sett några gånger! Men är den hård som cement så är det troligaste att det är just det. Dvs man har blaskat på cement/bruk medvetet ojämnt, t ex med roller, och sen dragit av med bräda eller stålspackel. Inte helt vanligt, men jag såg ett filmklipp på nätet bara häromdan där de gjorde just det.
Jag tror inte att renoveringstapet räcker på en så skrovlig yta. Jag skulle rekommendera renoveringsgips.
Jag tror inte att renoveringstapet räcker på en så skrovlig yta. Jag skulle rekommendera renoveringsgips.
Var såg du det klippet?ricebridge skrev:
Trodde också först som @SysterNett att det var en tapet, den där gummiaktiga har man ju sett några gånger! Men är den hård som cement så är det troligaste att det är just det. Dvs man har blaskat på cement/bruk medvetet ojämnt, t ex med roller, och sen dragit av med bräda eller stålspackel. Inte helt vanligt, men jag såg ett filmklipp på nätet bara häromdan där de gjorde just det.
Klicka här för att svara